Netværk over længere afstand
Fra : Morten

Dato : 21-10-01 16:55

Hej
Jeg har problemer med at 'få forbindelse' mellem to lokaler. De ligger
langt fra hinanden, så der er sat en switch efter ca. 75m, for at forstærke
signalet.

Lan ser ud som følger:
-12 pcere ind i switch I.
-Fra switchen bruger jeg uplink udgang til for at ’komme videre’.
-Ind i switch II
-Fra switch II bruger jeg igen uplink udgang til for at ’komme videre’.
-Dette kabel ender i min router.

Jeg har prøvet at slæbe en af de 12 maskiner hen til routeren og sætte den
direkte i. Den går fint på nettet, men gennem ovenfornævnte ’forlængersystem
’ (der er lavet af elektrikkere) vil maskinerne godt se hinanden (via switch
I) men ikke gå på nettet????

Over n out
ml

Fra : Bruun

Dato : 21-10-01 19:49

Hejsa,
"Morten" <mortenly@image.dk> wrote in message
> [...]
'forlængersystem
> ' (der er lavet af elektrikkere) vil maskinerne godt se hinanden (via

Har du forsøgt med et stk. simpelt ping til routeren, for at se om din
opsætning er funktionel?

Er det dummy switches? Eller har de en IP-adresse som du kan pinge?

Det ville jeg begynde at checke.

Mvh Kim Bruun

Fra : KGB

Dato : 21-10-01 21:05

> forstærke

Prøv at trække at andet kabel og se om det virker... gør det så er det
kablet der skal udskiftes...
Havde selv samme problem engang...

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 24-10-01 16:11

Ja, du har vel en kable fejl mellem dine SW.
Er de fx cross-over UTP ? Eller spurgt på en anden måde: Har du link i alle
dine uplink porte i begge ender ?

Jeg vil kikke nærmere på kablerne....

Mvh
Martin

Fra : Nikolas

Dato : 25-10-01 00:01

Det kan også skabe problemer hvis SW deler port 1 med uplinken.
og man så bruger port 1 og uplinken samme tid.

Nikolas