2 CPU`er
Fra : Grund

Dato : 21-10-01 16:13

Hejsa.

Hvis man evt. vil sætte to stk. Intel P4 1,5 Gb på samme bundkort, hvad
skal man så vælge.

Jeg skal bruge en maskine som kører stabilt, og ikke skal overclockes.
Skal bruges til videoredigering og billedredigering.

Andre ide´er også velkomne.

Fra : mf

Dato : 21-10-01 17:21

det kan man ikke - kun med P4 xeon, og der er bundkortene meget(!) dyre.

Køb istedet 2 stk. Athlon MP og et Tyan Tiger bundkort til omkring 3000,- så
er du kørende eneste lille men er at du skal køre med registreret ECC
DDR-2100 RAM, men det er jo efterhånden til at komme i nærheden af
prismæssigt.

Claus Trier

fjern =REMOVE= fra min emailadresse for at emaile mig!

Fra : Kim Hansen

Dato : 21-10-01 19:30

> [...]

> er du kørende eneste lille men er at du skal køre med registreret ECC
> DDR-2100 RAM, men det er jo efterhånden til at komme i nærheden af

Er der ikke noget med, at de nye alm AMD'er godt kan køre dualprocessor,
bare ikke lige så hurtigt som MP CPU'en - hvis jeg ikke tager fejl.

Og så kan du jo også købe et bundkort med SDRAM eller med to DDR slots, så
er du fri for at købe registreret RAM - hvis du vil spare lidt penge...
Men husk: AMD giver en helvedes varme - og dualproc er VIRKELIG hot...
køb eventuelt PIII-in-a-box hvis du vil køre dualproc... så kan du få dig et
intel-mobo, og så kan det vel ikke gå helt galt...

bare min småborgerlige mening - du skal jo stadig selv vægte om du vil have
overlegen performance/pris (AMD) eller høj stabilitet og lav varme (intel)..

Kim Hansen

Fra : Thf

Dato : 21-10-01 20:05

>så
Jeg er selv intel bruger, ikke fan!!, og hvis man kan leve med larmen og
varme fra en dual TB, hvad der nødvendigs må være en del af på en dual TB,
så tror jeg det er den rigtige opsætning til videoredigering.

> [...]
>køb eventuelt PIII-in-a-box hvis du vil køre dualproc... så kan du få dig et
>intel-mobo, og så kan det vel ikke gå helt galt...
En dual P3, er også et godt valg, mindre kølere=mindre larm, og en god
ydelses, de koster jo ikke meget mere.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Ole & Christina

Dato : 21-10-01 22:08

MSI 6321 med to PIII 1GHz.... Der er vist nok en Scasi-version imellem. Jeg
kører selv med "AIR" versionen, onboard lyd ,USB, infrarød port, fastrack
raid (0 og 1) og Firewire -smooooth :)
Jeg hørte et rygte om, at de på filmskolen havde valgt dette mb. til deres
videoarbejdsstationer, ligesom brædtet var testvinder da tyske PC-PRO
testede DUAL PIII MB's

Ole S

Fra : mf

Dato : 22-10-01 08:25

ehhh, jeg har prøvet både dual PIII 1000Mhz på intel board til 5K kr. samt
et Dual Athlon MP 1200 på Tyan Tiger - Athlon er *meget* hurtigere, og
ligeså stabil imho. Det med støjen bestemmer du jo selv, ud fra hvilke
blæsere du monterer - de nye Athlon MP bliver ikke ret varme.

Tør slet ikke at tænke på hvor meget fart den nye Athlon MP1800+ giver
)))

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-10-01 22:41

On Sun, 21 Oct 2001 20:29:39 +0200, Kim Hansen wrote:

>så
>
>Er der ikke noget med, at de nye alm AMD'er godt kan køre dualprocessor,
>bare ikke lige så hurtigt som MP CPU'en - hvis jeg ikke tager fejl.

MP er lidt hurtigere i en SMP konfiguration end XP, kunne godt
forestille mig at det har noget med at gøre at MP'erne kan snage
i hinandens cache og udtrække data derfra til sig selv mens
XP'en ikke kan.

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000225
Giver lidt et fingerpeg om XP'ens formåen!

Vil kort sagt mene at XP'en, pga den lavere pris, højere
frekvens og bedre varmeledning er et bedre køb end MP'en.
MHT stabilitet er der ikke den store forskel på de to og PIV'en.
Et ikke Intel-chipsæt kræver bare en lidt mere kærlig hånd end
et intel chipsæt, pga MS/Intel symbiosen og har således ikke
noget med selve processoren at gøre, så længe den bliver kølet
nogenlunde anstændigt...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
in Deo aperavi (in God I have trusted)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-10-01 01:07

On Mon, 22 Oct 2001 21:40:32 +0200 (CDT), Peter Jespersen wrote:

<snip>

>http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000225
>Giver lidt et fingerpeg om XP'ens formåen!

Sorry forkert test
http://firingsquad.gamers.com/hardware/dualduron/
er lidt bedre

<snip>

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Jesus loves you... everyone else thinks your an asshole.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-10-01 08:03

"mf" <claus@=REMOVE=kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> er du kørende eneste lille men er at du skal køre med registreret ECC
> DDR-2100 RAM, men det er jo efterhånden til at komme i nærheden af

Der skulle vel ikke være en venlig sjæl, der kunne forklare mig forskellen
på registreret ECC DDR-2100 ram og ECC DDR-2100 Ram!
Jeg har fattet så meget, at ECC Ram kan fejlkorrigere i bitstrømmen, hvad
alm. DDR-2100 ram ikke kan.
Men hvad er forskellen på registeret og ikke registreret ram?
Hvorfor er det nødvendigt med registreret ram i DUAL T-Bird MP opsætninger?

Er der nogen, der har hørt noget, om Duron MP skulle være på vej til DK?
Testen lyder lovende: ½ pris næsten samme ydelse.
Hmmmm, Det ku' være, man skulle overveje en dual maskine

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-10-01 22:49

> [...]
>
> Jeg skal bruge en maskine som kører stabilt, og ikke skal overclockes.
> Skal bruges til videoredigering og billedredigering.

Lyder som om det ville være oplagt med en dual G4...
http://www.apple.com/dk/powermac/

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Stine

Dato : 22-10-01 10:41

Du kan i en af win2k server udgaverne lave cpuclustering. Altså så to 200
Mhz Cpu computere, vil arbejde som en 400 Mhz.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 22-10-01 20:01

"Stine" <stine.nordlund@get2net.dk> wrote in message
> Du kan i en af win2k server udgaverne lave cpuclustering. Altså så to 200
> Mhz Cpu computere, vil arbejde som en 400 Mhz.

Det er ikke teknisk muligt at have én thread i et 80x86 program kørende på
mere en en CPU på en gang (ikke engang hvis det er på samme maskine). Er
programmet skrevet til det kan det udnytte en CPU cluster, men den går ikke
for notepad etc. programmer skrevet ordentlig vil ofte køre hurtigere på
dual CPU systemer, men IKKE dobbelt så hurtigt.

Typisk er det database programmer og f. eks. beregning af special effects i
film der kører på en CPU cluster - alså hvor en afgrænset og veldefineret
handling (slå op i databasen, beregn et bestemt billede etc) kan tildeles
den enkelte maskine.

/Lars