Fluestik
Fra : Claus

Dato : 12-01-01 22:08

Hej alle fluebindere.

Jeg er ved at komme godt efter det med fluebinderiet, og vil derfor
udskifte min 100,- Kroners "fjernøststik".

Spørgsmålet er bare hvad jeg skal købe i stedet!

Økonomien sætter en grænse - ikke noget med 1000,- + osv.

Jeg har set at det er "moderne" med roterende stikker. - Er det en god
idé ?

Jeg vil helst have noget der er gedigent, og pænt at se på, da jeg
ikke tror jeg kan lave pæne fluer ved et grim stik, men Danica laver
nogle af plastic der ser ud til at "kunne det hele", og være
forholdsvis billige, er der nogen der har erfaringer med dem?

Er det en god idé med en fod til stikket, eller er det bedre med en
"skruestikmodel" ?

Hvad kan i ellers anbefale, og hvor køber man dem til hvilke priser?

På forhånd tak for hjælpen, og knæk og bræk her i vinterkulden.

Claus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-01-01 23:20

Claus wrote:

> Hej alle fluebindere.
>
> Jeg er ved at komme godt efter det med fluebinderiet, og vil derfor
> udskifte min 100,- Kroners "fjernøststik".
>
> Spørgsmålet er bare hvad jeg skal købe i stedet!

Hvis du kan finde det fluestik, som du kan se på dette link:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lystfiskeri/fluestik-01.jpg
så går du ikke galt i byen, det er godt at arbejde med, og det kan holde
alle krogstørrelser i et jerngreb, og kæberne bliver ikke slidt.

Det er vist nok dansk produceret, mit er mange år gammelt, så jeg kender
ikke den/de aktuelle priser.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 12-01-01 23:41

> [...]
>
> Spørgsmålet er bare hvad jeg skal købe i stedet!
>
> Økonomien sætter en grænse - ikke noget med 1000,- + osv.

Hej Claus

Korsholm sælger Regal-kopier til meget små penge. Jeg købte et for et par år
siden til 229 kr., og det virker upåklageligt. Det holder fast i alle
størrelser kroge, og jeg kan varmt anbefale det.

Johan Gadegaard

Fra : Lars Würtz Hammer

Dato : 13-01-01 00:20

Mojn

Regal-kopier stikket har nogle bagsider som jeg ikke bryder mig om.. det er
ikke til at forklare på skrift.. men det stik som Niels Riis Ebbesen har
et billede af hedder FLY-MATE (system) og er et dansk fabrikeret stik. jeg
har haft dette stik i de sidste 6 år og jeg har ikke funden hogle billige
stike der har kunne slå den. ellers skal jeg ud at give 2000 til 3000 kr for
at få et bedere eller hjemme udvikle en

Fly-mate er et meget godt køb efter min mening

god arbejdslyst med fluebindingen