Geddefiskeriet lige nu?
Fra : Silverflame

Dato : 12-01-01 18:48

Hej NG!
Hvordan ligger det med geddefiskeriet i denne tid? Jeg påtænker selv at
drage ud på søen i den her weekend, og prøve med lidt agnfisk ved bunden...
hvis jeg da kan finde nogen skaller. Findes der egentlig nogen gode
alternativer til skaller, som er lidt lettere at få fat i nu?
MVH SF.

Fra : Claus

Dato : 12-01-01 22:02

Jeg havde en tråd om skaller i vintertiden her i gruppen for en måneds
tid siden, og resultatet var så vidt jeg kunne se, at man ikke skulle
regne med at kunne fange skaller i vintertiden, men at sild skulle
være lige så godt.
Så vidt jeg har kunnet læse mig til, kommer det dog an på det enkelte
vand hvad gedderne foretrækker, og det kan åbenbart svinge meget.

Knæk og bræk i weekenden - jeg skal også selv ud...
Claus

Fra : Bechmann

Dato : 13-01-01 21:31

Hej S.F.

Det gælder om at finde nogle åer der har forbindelse til en eller flere
søer, her vil skallerne som regle trække op i åen om vinteren.
Når man har fundet en å man mener har potentiale, gælder det om at spotte
nogle høller, indhak, døde arme O.lin. her vil skallerne ofte stå i kæmpe
store stimer og de kan let fanges på stang, men sænkenet er også godt, men
det skræmmer let.
Husk evt. at fryse nogle ned så du har nogle agn når det er komplet umuligt
at finde velegnede fisk.
Hvis du påtænker at prøve en sø i weekenden skal du nok passe på, at du ikke
bliver skuffet de fleste søer er i øjeblikket lukket af let is.
Ellers er gedderne i voldsom god kondition i øjeblikket, var selv ud 2 dage
for kort tid siden det gav ialt til 2 mand 8 gedder med 3 over 7,0 kg.

Knæk og bræk

Jacob

Fra : Silverflame

Dato : 14-01-01 15:42

Jeg takker for rådene. Men du havde ganske ret! Søen var totalt
tillukket... Så må man vel bare vente lidt endnu....
MVH SF.