AV, Den var stor!!
Fra : Henrik Møller

Dato : 11-01-01 10:19

Nu ved jeg jo godt at lystfiskere pr definintion har det med at omgå
størrelsen på deres fangster med en hvis lemfeldighed..MEN jeg prøver nu
alligevel.

Havde fri igår onsdag og ville ud og flue lidt ved noget ørredvand.

Kørte først til Poppelsøen da den ligger ganske tæt på hvor jeg bor, men der
var is på og kun lige et lille åbent hul der allerede var optaget af en
endnu mere morgendulig fisker.

Uden krakskort besluttede jeg at drøne mod Fredensborg og deres fluestrøm,
men skæbnen ville at jeg lige pludselig så en skilt til Solbjerggaard.. Der
har jeg aldrig været så det skulle prøves..

Ind med bilen og ud med stængerne og så igang..De første 3 timers skete der
lige nøjagtig ikke en disse.

Skiftede flue på min nye Fenwick stang.. En lille rød ting med
kugleøje..kastede ud og hev så hjem i små ryk på 10 cm...forholdsvis
langsomt.

Det synkende forfang tog fluen godt mod bunden.. og så synes jeg lige
pludselig godt nok jeg havde fået fat i noget tang....løftede stangen og så
tog fanden ellers ved kalorius.. en 7-8 kg smuk ørred tog et udløb der måtte
gøre Ben Johnson misundelig...sprang ud af vandet og forsatte med 200 km i
timen mod midten af søen...PANG!!.. der røg min 0,25 mm nylontafs....

Hjertet kørte med ekspresfart og jeg rystede som et espeløv...

Det var min til dato største på flue og så gik det så galt....

Jeg lærte godt nok en hel del af oplevelsen og håber at fisken klarer sig
med min lille røde flue i kæften, men for s..... for en oplevelse..

Knæk og bræk

Henrik

--
Ha en fortsat god dag.