Jeg vil lære asp - hurtigt!
Fra : Henrik Jensen

Dato : 21-10-01 11:42

Jeg søger nogle gode resurser på nettet der kan lære mig asp i en fart.

Jeg har en del erfaring med serverside-programmering fra php, så jeg
søger noget med en hurtig gennemgang af syntaxen...
Jeg antager at der ikke er noget i vejen for at køre asp sammen med
mysql og apache på en FreeBSD server..?
Jeg har hørt om noget der hedder chili-asp, og at det netop skulle være
løsningen til unix-servere - er det noget der er generel enighed om?

På forhånd tak for hjælpen!

vh
Henrik

Fra : Anders Lund

Dato : 21-10-01 12:47

www.html.dk

> Jeg har en del erfaring med serverside-programmering fra php
Hvorfor?? Jeg er i øjeblikket på vej den anden vej

> [...]
> Jeg har hørt om noget der hedder chili-asp, og at det netop skulle være
> løsningen til unix-servere - er det noget der er generel enighed om?
Nope, det køre skide dårligt.. og så har du ikke adgang til ret mange tin.
Du kan fx ikke bruge filsystemet og du har intet mail kompunent.

> På forhånd tak for hjælpen!
Det var så lidt

Anders Lund
Anders@itnews.dk
Webmaster for www.GEnet.dk, Jyllands bedste netparty>

Fra : Henrik Jensen

Dato : 21-10-01 13:21

Anders Lund wrote:

> www.html.dk

Tak! Tjekker den med det samme!

> Hvorfor?? Jeg er i øjeblikket på vej den anden vej

Jeg er *meget* glad for php, men det lader til at der er flere virksomheder
der søger asp-folk - så derfor må jeg jo udvide min horisont lidt i den
retning...

> Nope, det køre skide dårligt.. og så har du ikke adgang til ret mange tin.
> Du kan fx ikke bruge filsystemet og du har intet mail kompunent.

Damn..!
Så må jeg jo installere det på min win98 maskine.
Hvad bruger man så? pws? eller er man tvunget til at benytte iis for at køre
asp?

Tak igen!

vh
Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-10-01 14:03

"Henrik Jensen" <hj@netwerk.dk> wrote in message
> [...]
virksomheder
> der søger asp-folk - så derfor må jeg jo udvide min horisont lidt i den

Hvis det er begrundelsen - så kommer du ikke uden om at skulle sætte dig ind
i windoze miljøet
Dvs Win2K, IIS5, Com mv - evt noget MSSQL

At kunne lidt VBScript/JScript er ikke nok til et job

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-10-01 12:50

> [...]
> Jeg har hørt om noget der hedder chili-asp, og at det netop skulle være
> løsningen til unix-servere - er det noget der er generel enighed om?

Søg efter ASP på google
Der findes nogle udmærkede danske sites

Hvorfor vil du bruge ASP når du har adgang til mySQL/Apache?
PHP er betydeligt "bedre" imho på den platform
Alternativt er der Perl

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-10-01 13:19

On Sun, 21 Oct 2001 12:41:50 +0200, Henrik Jensen <hj@netwerk.dk>
wrote:

>Jeg søger nogle gode resurser på nettet der kan lære mig asp i en fart.

Prøv:
- det er en nem og hurtig start.

Good luck,
Jørn