Wireless LAN?
Fra : Jonathan

Dato : 21-10-01 10:31

Hej NG
Hvilket trådløst netværksudstyr kan anbefales til et lille trådløst
hjemmenetværk?

I øjeblikket overvejer jeg Lucent Orinoco eller 3com AirConnect.
Jeg skal bruge to netkort og en AP/Gateway. 3com "Home Wireless Gateway" ser
ret fornuftig ud til mit formål. Kan den anbefales?

Hvad med sikkerhed? Kan man "nøjedes" med 40bit WEP eller skal man helt op i
128Bit RC4 kryptering?

Er der andre ting man skal være opmærksom på?

mvh.
Jonathan

ps. jeg håber ikke det er alt for OT.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 21-10-01 11:21

Hejsa

Prøv også at kikke på Xircoms.
De har en AP med 2 NIC til en god pris.

Sikkerhed er meget vigtigt på wlan:
Minimum 40bit-rc4 med SSID og MAC adresse locks
evt vpn oven på dette.

HTH
Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Jonathan

Dato : 21-10-01 12:07

Som jeg kan se kan Xirxoms AP (WE1120) kun køre 40bit WEP, ligesom 3com
Home Wireless Gateway. Til gengæld har den ikke mulighed for at dele en
internet forbindelse og den har ikke ekstra 10/100 porte...De koster ca. det
samme.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 21-10-01 22:10

> [...]
> Home Wireless Gateway. Til gengæld har den ikke mulighed for at dele en
> internet forbindelse og den har ikke ekstra 10/100 porte...De koster ca.

tja, men der er to (2) netkort med i prisen i den jeg købte....
Som jeg ser det er det en ren WLAN device ikke en hub eller en gateway.
Hvad skulle man med en InternetConnectSharing på et LAN ? og porte har man
nok af på et LAN, så....
Men er det det du søger vil jeg nok kikke på d-link's. Den har også
printserver indbygget.
Mvh
Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-01 00:47

On Sun, 21 Oct 2001 11:31:11 +0200, "Jonathan"
<j_fromer@hotmail.com> wrote:

> Hvilket trådløst netværksudstyr kan anbefales til et lille trådløst
> hjemmenetværk?

Jeg bruger Cisco Aironet, og det er jeg godt tilfreds med.

> Hvad med sikkerhed? Kan man "nøjedes" med 40bit WEP eller skal man
> helt op i 128Bit RC4 kryptering?

Det afhænger jo af, hvad der i dit setup er defineret som Sikkert
Nok(TM).

For de fleste private vil 40-bit WEP sikkert være godt nok. For
nogle organisationer er 128-bit ikke Sikkert Nok(TM). Cisco har
lavet en (proprietær) extension til WEP (kaldet Dynamic WEP), der
adresserer problemerne. Selv det er ikke Sikkert Nok(TM) for
nogle firmaer, så de vælger at køre IPSec over wireless.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/