Min win2000 kan ikke ses af en win98 maski~
Fra : Ivan J. Kristensen

Dato : 21-10-01 07:50

Hej

I vores hjemmenetværk kører vi 3 pc'er. En med Win2000, en med Win98SE og en
med Win98

Jeg kører IPX (med auto frametype) og IP med samme undernetmaske, gateway og
dnsserver på dem alle. Plus fildeling

Kan en af jer oplyse mig om hvorfor Win98 maskinen ikke kan se min Win2000 ?
Den kan godt pinge den. Men hvis jeg pinger Win2000 maskinens navn fra
Win98'eren, kan den heller ikke findes. Heller ikke ved søgning.

Jeg har prøvet at afinstallere alt i netværk i Win98'eren men det har ikke
hjulpet

mvh ijk

Fra : KGB

Dato : 21-10-01 13:40

WIN 98 kan ikke se NTFS... er det det ??
"Ivan J. Kristensen" <smileyco@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dnsserver på dem alle. Plus fildeling
>
> Kan en af jer oplyse mig om hvorfor Win98 maskinen ikke kan se min Win2000
?

WIN 98 kan ikke se NTFS... er det mon det ??

-KGB-

Fra : Ivan J. Kristensen

Dato : 21-10-01 13:57

Hey

Jeg kører Fat32 på alle maskiner.

det er sg* noget mystisk noget

mvh ijk

Fra : KGB

Dato : 21-10-01 14:07

> Jeg kører Fat32 på alle maskiner.
>
> det er sg* noget mystisk noget

- Yup... i så fald ved jeg ikke hvad det kan være...

> mvh ijk
-KGB Good Luck-

Fra : Christian Mygind

Dato : 21-10-01 19:18

"KGB" <KGB@NSA.PET> skrev i en meddelelse
> WIN 98 kan ikke se NTFS... er det det ??

Det kan det ligesom ikke være.
Den måde de enkelte maskiner vælger at organisere deres data har intet at
gøre med den måde de kommunikerer med hinanden på. Maskine 1 kan anvende
ext2, FAT eller arkivkort - det er fløjtende ligegyldigt for maskine 2.

/Chr

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-01 00:39

On Sun, 21 Oct 2001 14:40:28 +0200, "KGB" <KGB@NSA.PET> wrote:

> WIN 98 kan ikke se NTFS...

Win98 kan sagtens tilgå et NTFS-drev på en anden maskine over
nettet.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Michael

Dato : 21-10-01 15:18

"Ivan J. Kristensen" <smileyco@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Win98'eren, kan den heller ikke findes. Heller ikke ved søgning.
>
> Jeg har prøvet at afinstallere alt i netværk i Win98'eren men det har ikke

Har du også prøvet at dele et drev/mappe på din W2K? - det hjalp på min

Michael

Fra : Jens B.

Dato : 22-10-01 10:54

"Ivan J. Kristensen" <smileyco@hotmail.com> wrote in message
> Jeg kører IPX (med auto frametype) og IP med samme undernetmaske, gateway
og
> dnsserver på dem alle. Plus fildeling

Hvorfor to forskellige protokoller på samme tid? Du kan jo starte med at
smide IPX ud (ikke fordi, det har noget med dine problemer at gøre).

> [...]
> Den kan godt pinge den. Men hvis jeg pinger Win2000 maskinens navn fra
> Win98'eren, kan den heller ikke findes. Heller ikke ved søgning.

Smid WINS (server) på din W2K og definér WINS under TCP/IP på W98, så kan de
"snakke" med hinanden via deres Windows-navne (Netbios-navne). Du kan evt.
også prøve at få fat i resourcer på din W2K-maskine ved at indtaste
maskinens IP-adresse i stedet for navn, f.eks. "NET USE *
\\ip-adresse\share-navn", så slipper du for at bruge WINS.

--
-Jens B.
www.bruun.com

"Den eneste interesse, vi har, er at tage checken og stikke af" - Peter
Aalbæk Jensen