Kodeord?
Fra : Borge

Dato : 20-10-01 23:26

Jeg har fundet

<FORM ACTION="fejl.html" onSubmit="location.href = this.kode.value + '.html'; return false">
Kodeord: <INPUT TYPE=TEXT SIZE=20 NAME="kode">
<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Kom ind!" onClick="location.href = this.form.kode.value +'.html'; return false">
</FORM>

http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/diverse.html#Kodeord

Det virker fint, men den "fejl.html", der står i ACTION kan jeg ikke få til at fungere.
Jeg regner med at den skal træde i funktion når man indtsater noget forkert?

Er der en anden måde hvor jeg kan få fejl.html til at fungere, et eller andet med:

if xxx (eller if not xxx) then location.href = fejl.html

Håber en eller anden gider eksperimentere med det, for jeg får kun syntax error
ud af alt hvad jeg prøver.

Jeg har ikke adgang til noget serverside, derfor vil jeg gerne have dette til at virke,
om det så skal være et helt checkscript der kaldes når jeg trykker på Enter eller
klikker på knappen.

Please help me!

/borge

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-10-01 23:54

Sun, 21 Oct 2001 00:25:59 +0200, skrev "Borge"
<borge_jensen@get2net.dk>:

>Det virker fint, men den "fejl.html", der står i ACTION kan jeg ikke få til at fungere.
>Jeg regner med at den skal træde i funktion når man indtsater noget forkert?

Du glemte at læse note to på siden:

»Note to til ovenstående er at browseren skal understøtte
ECMAScript før det virker. Gør den ikke dette, vil brugeren blive
sendt videre til siden fejl.html. Det er nok en god ide at
oprette denne side og skrive noget fornuftigt på den.«

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Borge

Dato : 21-10-01 00:29

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en news:3vv3tt47c85p1a3dd0tpe2qcvmi49u71h6@dtext.news.tele.dk...
> Sun, 21 Oct 2001 00:25:59 +0200, skrev "Borge"
> <borge_jensen@get2net.dk>:
>
> Du glemte at læse note to på siden:
> »Note to til ovenstående er at browseren skal understøtte
> ECMAScript før det virker.

Jeg har naturligvis slået javascript til.

> Gør den ikke dette, vil brugeren blive sendt videre til siden
> fejl.html. Det er nok en god ide at oprette denne side og
> skrive noget fornuftigt på
..«

Den er også oprettet. Om der står noget fornuftigt, det vil man opdage
når man taster noget forkert

Det jeg efterspurgte var et alternativ til denne - som bare giver en fejlside
når et forkert brugernavn er indtastet.

Om folk har koblet javascript fra i browseren, det kommer i anden
række, og har intet med dette at gøre, jeg vil KUN have en funktion der
kan skelne mellem det rigtige og det forkerte.

Det rigtige er naturligvis at man kommer ind på siden - og det forkerte
skal fortælle (med fejl.htm) at det er et forkert brugernavn - - - og IKKE
at browseren ikke understøtter javascript.

Se derfor mit første indlæg igen - - - det er hvad jeg ønsker

/borge

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-10-01 02:39

Sun, 21 Oct 2001 01:29:01 +0200, skrev "Borge"
<borge_jensen@get2net.dk>:

>Om folk har koblet javascript fra i browseren, det kommer i anden
>række, og har intet med dette at gøre, jeg vil KUN have en funktion der
>kan skelne mellem det rigtige og det forkerte.

Det kan ikke lade sig gøre med det script, så skal du have adgang
til noget serverside og spørge i en af serversidegrupperne alt
efter hvad du evt. har mulighed for.

Fra : Borge

Dato : 21-10-01 21:58

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en news:gn94ttkq8l96vc7jcmo5n80krsl2fc8obv@dtext.news.tele.dk...

> Det kan ikke lade sig gøre med det script, så skal du have adgang
> til noget serverside og spørge i en af serversidegrupperne alt
> efter hvad du evt. har mulighed for.

Det tror jeg ikke helt på, det må da være muligt at anvende window.location.href
på en eller anden måde til at løse problemet.

Nå, jeg arbejder videre med det (her var jo ingen hjælp at hente) og vender tilbage
når jeg finder en løsning.

Jeg fortalte jo at jeg ikke har adgang til serverside, så jeg skal altså finde en løsning
der kan bruges i en browser med javascript.

Er der andre end Knud der vil prøve?

/borge

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 21-10-01 04:53

"Borge" <borge_jensen@get2net.dk> skrev:
> Jeg har fundet
[snip - noget HTML]
> på http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/diverse.html#Kodeord

Jeg ved ikke om du bruger frames på din side, men du kan altid lige lige se her:
http://home.tiscali.dk/~mabild/frameset.htm

mvh
morten