Øresund netop nu
Fra : Rune Bohn Jensen

Dato : 08-01-01 22:25

Hej,

Jeg påtænker at tage med en turbåd på Øresund i nærmeste fremtid. Er der
sæson for andet en torsk?

Med venlig hilsen
Rune Bohn Jensen

Fra : René Dahl

Dato : 09-01-01 02:33

Ikke rigtig...alt andet er held ! men hvis ikke du har bestilt, skal du
kontakte "jan&bo" shoppen i Helsingør, der skulle være en chance endnu for
ledige pladser. Flere af bådene har udsolgt frem til foråret !

--
Mvh. René Dahl

Fra : Christian Zoega Jess~

Dato : 10-01-01 13:30

On Mon, 8 Jan 2001 22:24:30 +0100, "Rune Bohn Jensen"
<rune_jensen@bigfoot.com> wrote:

>Jeg påtænker at tage med en turbåd på Øresund i nærmeste fremtid. Er der
>sæson for andet en torsk?

Ikke rigtig. Med turbådene er der endda kun sæson for "målere", dvs
torsk over 10 kg. Alt andet betragtes af skipperne som mislykket
(næsten da).

Skippernes konkurrence om de største fisk betyder for deres kunder
(dig og mig) at vi kun får lov til at fiske en brøkdel af den tid,
turen varer. Mindst 90% af tiden sejler skipper rundt med blikket
skruet fast på det ekkolod, der viser ham, om der er målere ved
bunden.

På denne tid af året bør man i stedet leje en lille båd og dyrke
"normalt" fiskeri. Så er der også en chance for, at det er fisken,
der tager pirken - og ikke omvendt.
--
-czj (Remove _x_ from e-mail address)