Hvilke browsere
Fra : Jesper Schlæger

Dato : 20-10-01 20:02

Hej NG
Jeg er i gange med at opbygge designet på en hjemmeside, som gerne skulle
kunne blive tilgængelig for samtlige brugere på internettet. Spørgsmålet er
dermed: Hvilke browsere skal jeg teste mine sider i? Jeg har pt IE, NN og
Opera liggende som jeg tester i, men er der ikke et par stykker mere?? Nok
er dette et PHP forum, men jeg regner nu alligevel med at i kan svare på
spørgsmålet selv om det er "ikke-html" der giver problemerne.

Hvad bør jeg i øvrigt ellers være opmærksom på for ikke at sætte enkelte
brugere udenfor døren?

--
Med venlig hilsen/best regards

Jesper Schlæger

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 20-10-01 20:10

"Jesper Schlæger" <schlager@tdcadsl.dk> skrev

> Nok
> er dette et PHP forum, men jeg regner nu alligevel med at i kan svare på
> spørgsmålet selv om det er "ikke-html" der giver problemerne.

Hvordan "ikke-html"? Når noget virker i en browser og ikke i en anden, så
_er_ det HTML koden, der giver anledning til problemer. Om det så er fordi
browseren ikke understøtter dele af koden, som f.eks. farveændringer på
scrollbar, som først understøttes af IE5.5, er underordnet... Det undrer mig
at du stille spørgsmålet her, når du er godt er klar over at du er på
forkerte veje? Hvis du mener at det intet har med HTML at gøre, hvordan har
du så forstillet dig at svaret skulle findes i en PHP gruppe? (PHP smider
HTML tilbage til brugeren)

> Hvad bør jeg i øvrigt ellers være opmærksom på for ikke at sætte enkelte
> brugere udenfor døren?

Lav korrekt HTML, test din kode med validator.w3.org

og stil dit spørgsmål i en HTML gruppe, det er du bedre tjent med...

--
Take Care
Kim Emax