Tastaturfejl på bærbar Toshiba.
Fra : Arvid Gregersen

Dato : 20-10-01 19:12

Hej!

Jeg har lige været så smart at hælde en slat cola i en bærbar(kommentarer
frabedes!), hvilket har bevirket at de tre piletaster ikke længere fungerer.
Jeg er ret overbevist om at jeg ved hvad problemet er. Sagen er nemlig den
at jeg troede jeg havde klaret skærene, hvorfor jeg undlod at åbne
tastaturet og kigge ind. Havde jeg gjort det ville jeg have set at det var
trængt ind imellem de to lag plastik med print i tastaturet der registrerer
et keypress. Næste dag skete der jo så det at tastbufferen fyldtes og
maskinen stod og bibbede lidt, som de nu gør når en tast holdes nede hele
tiden. Jeg åbnede derfor tastaturet og fandt ud af colaproblemet. Suk. Så
jeg åbnede altså tastaturet og skilte de 2 stykker plastik ad og tørrede dem
af, og det er her kæden hoppede af. For idet jeg skilte de colatilklistrede
dele ad forsvandt (tror jeg) den strømførende belægning, hvilket betyder at
det nu slet ikke længere registreres om tasten er trykket ned.

NÅ OK!

Sagen er jo så den at jeg gerne vil lave om på denne situation. Er der nogen
der kender noget til hvordan man kan reetablere denne belægning? Kan man
billigt erhverve sig nogle nye printstykker hvis førnævnte er udelukket?
Hvad vil det mon koste?

Gode råd meget velkomne...

Arvid

--
www.playrec.dk -for all kinds of good music...

ICQ#: 724069

Fra : complex@pc.dk

Dato : 21-10-01 06:09

Du kan faktisk godt selv lave denne belægning.

I autoudstyrs butikker kan du købe en lille flaske med
flydende lak der er ledende (til rep af el-bagruder)

Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Arvid Gregersen

Dato : 21-10-01 09:12

Jeg tænkte det nok. Har du nogensinde prøvet en sådan operation? Hvad er
patientens helbredelseschancer?

Arvid

Fra : complex@pc.dk

Dato : 21-10-01 10:13

De gange jeg har lavet det har det virket 100%

Men du har jo kun en mulighed, som en kendt reklame siger
- prøv det

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Arvid Gregersen

Dato : 22-10-01 17:29

Bare for at den almene måbende befolkning skal være en erfaring rigere skal
de vide at den lak der her tales om (til bilruder) ikke er strømførende
udaftil... Og det betyder at man ikke kan bruge det til en pind i denne
sammenhæng. Men derfor virker det sikkert fint til biler...

Der findes dog noget andet der skulle virke, men det er ret dyrt har jeg
hørt (omkring 300,-). Jeg går derfor ud imorgen og køber et nyt tastatur til
400+ moms -jeg stoler simpelthen ikke på det andet. Hvis der er nogen der
skulle prøve det vil jeg meget gerne høre hvordan det går, men denne gang
spiller jeg den sikkert....

Arvid

Fra : Arvid Gregersen

Dato : 22-10-01 17:29