AMD 1.4 GHz på ASUS A7V?
Fra : Henrik Borcher

Dato : 20-10-01 16:40

Hejsa

Kan overstående procesor fungerer på et A7V ved 200 MHz FSB? Da mb'et ikke
understøtter 266 MHz FSB!

--

Med venlig hilsen / Kind regards
Henrik Borcher, Webmaster - New T. Seven

Fra : Thomas

Dato : 20-10-01 17:14

"Henrik Borcher" <borcher@privat.dk> wrote

> Kan overstående procesor fungerer på et A7V ved 200 MHz FSB? Da mb'et ikke
> understøtter 266 MHz FSB!

Det kan nok ikke lade sig gøre. Det er muligt processoren kan køre, men
noget optimalt bliver det ikke.

--
Mvh.
Thomas T. tthygesen@yahoo.com

Fra : Morten Johansen

Dato : 20-10-01 18:25

Thomas wrote:

> Det kan nok ikke lade sig gøre. Det er muligt processoren kan køre, men
> noget optimalt bliver det ikke.

Det afhænger vel af om processoren kører med 200MHz eller 266MHz FSB. Hvis det
er en 200MHz udgave burde det vel ikke noget problem.

Hilsen Morten

Fra : Esben

Dato : 20-10-01 21:12

"Morten Johansen" <mbj99@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Det afhænger vel af om processoren kører med 200MHz eller 266MHz FSB. Hvis
det
> er en 200MHz udgave burde det vel ikke noget problem.

Understøtter bundkortet 14x multiplier?

--
Esben

Fra : Martin T.

Dato : 20-10-01 21:32

Hejsa

Det kommer an på processoren.

Den kan i hvertfald klare 1300Mhz.

Min lillebror har også et A7V. Han var ude og købe en TB 1200Mhz 266FSB
Version. Den er jo ulåst fra fabrikken så den kan jo uden videre køre 200Mhz
FSB.

Alle Athlon Thunderbirds 1200 og derover er ulåste. Det betyder du skal
indstille den med dip-switchene på MB'et.

Mvh. Martin

Fra : Santa Xcaze

Dato : 21-10-01 10:34

SNIP
Ja det kan du godt hvis dit mobo kan klare 14x da 266 sagtens kan køre 200
på bussen ... Hvis du vil ramme 1400 på et a7v skal du køre 100*14 ... Så
derfor er der 2 vigtige ting ... Den CPU du køber skal helst være ulåst
ellers skal du tegne på den ... Så skal du hente en bios til dit board som
gøre at det kan spise 14x, hvilket skulle findes ... Check www.asus.com
inden du køber ....

Fra : JOH

Dato : 21-10-01 10:39

"Henrik Borcher" <borcher@privat.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Kan overstående procesor fungerer på et A7V ved 200 MHz FSB? Da mb'et ikke
> understøtter 266 MHz FSB!

Hej, det kræver BIOS version 1008 for at køre 1400 Mhz. Du kan download
denne BIOS fra
http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_socka.html#a7v

Jeg kan kun anbefale, at flashe/opdatere via
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/flash/aflash.exe
brug ikke ASUS liveUpdate, da flere har smadret deres BIOS på denne måde
(Undertegnede incl.)

Som du allerede ved findes der 2 forskellige udgaver af Athlon CPU'er
(200Mhz FSB og 266Mhz FSB)
Dit Mb A7V understøtter 200Mhz FSB - disse modeller er desværre lidt dyrere
end FSB 266Mhz Athlon'erne.

Du kan godt benytte en 266Mhz model, men det vil kræve at du modificere lidt
på CPU'en (L1 broerne)
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1345&p=3
Jeg har ikke selv prøvet dette!

Mvh