Socket programmering i C++
Fra : Daniel Blankenstiene~

Dato : 20-10-01 13:58

Håber en vil/kan hjælpe mig!*S*

Jeg skal bruge nogle gode bøger om:
TCP/IPv6 og
C++ socket programmering

Nogen der kan anbefale en eller flere bøger???

--
Mvh Daniel Blankensteiner
__________________________

Fra : Kim Petersen

Dato : 20-10-01 14:11

"Daniel Blankenstiener" <dslb@linuxmail.org> writes:

> Håber en vil/kan hjælpe mig!*S*
>
> Jeg skal bruge nogle gode bøger om:
> TCP/IPv6 og
> C++ socket programmering

Min absolutte favorit om socket programmering er

W. Richard Stephens
Unix Network Programming
Networking API's: Sockets and XTI
Vol.1 Second Edition
ISBN - 0-13-490012-X

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : Daniel Blankenstiene~

Dato : 20-10-01 14:25

Kim Petersen <kim@vindinggaard.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pu7imp7r.fsf@localhost.localdomain...
> Min absolutte favorit om socket programmering er
>
> W. Richard Stephens
> Unix Network Programming
> Networking API's: Sockets and XTI
> Vol.1 Second Edition
> ISBN - 0-13-490012-X
OK, den vil jeg da se på, men hvad med til Windows?? Eller det er måske
næsten det samme??

Fra : Mogens Hansen

Dato : 20-10-01 15:07

"Daniel Blankenstiener" <dslb@linuxmail.org> wrote in message
> Håber en vil/kan hjælpe mig!*S*
>
> Jeg skal bruge nogle gode bøger om:
> TCP/IPv6 og
> C++ socket programmering
>
> Nogen der kan anbefale en eller flere bøger???

Prøv at kigge på C++ biblioteket ACE med tilhørende dokumentation, artikler
og patterns bøger
http://www.cs.wustl.edu/~schmidt/ACE.html
så er du sikkert dækket godt ind, og har et stort udvalg af platforme og
compilere.

Der kommer snart (december 2001) første bind af nogle tilhørende bøger
http://cseng.aw.com/book/0,3828,0201604647,00.html
som jeg ikke kan forestille mig andet end at den er god.
Det bedømmer jeg ud fra de par kapitler jeg allerede har læst, og ud fra min
viden om forfatternes kompetence.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : R. A. Larsen

Dato : 20-10-01 22:50

"Daniel Blankenstiener" <dslb@linuxmail.org> wrote:

> Kim Petersen <kim@vindinggaard.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:pu7imp7r.fsf@localhost.localdomain...

[klip - anbefaling af bog]

> OK, den vil jeg da se på, men hvad med til Windows?? Eller det er måske
> næsten det samme??

Næsten. WinSock (Windows' versionen af sockets) er lavet ud fra BSD
sockets. Her er et link til en FAQ om Winsock:
http://info.astrian.net/jargon/terms/f/FAQ.html

Her er to korte uddrag fra denne FAQ:

This FAQ answers the most commonly-asked questions on the
alt.winsock.programming and comp.os.ms-windows.programmer.tools.winsock
newsgroups. The FAQ also contains a growing repository of Winsock
programming information and links useful for all levels of programmers.
Please email me if you have any corrections or additions for the list.

The Windows Sockets (abbreviated "Winsock" or "WinSock") specification
defines a network programming interface for Microsoft Windows which is
based on the "socket" paradigm popularized in BSD Unix. It encompasses
both familiar Berkeley socket style routines and a set of
Windows-specific extensions.

MVH, Rene
--
Using Virtual Access