afføring
Fra : mimi

Dato : 20-10-01 13:00

Hejsa
Min søn på 4 mdr. har siden fødslen skidt flere gange om dagen. Så
pludselig for en uge siden gik der tre dage, før han kom af med noget. Nu
er der gået seks dage før han kom af med noget. Er det normalt at de
pludselig så brat skifter mønster? Han har det iøvrigt ligeså godt som han
plejer, selvom der går så længe imellem.
mvh Mimi

Fra : Ghita

Dato : 20-10-01 13:30

"mimi" <a@a.aa> skrev:
> [...]
han
> plejer, selvom der går så længe imellem.

Hej
Er der ændringer i kosten ?
Mos, vælling eller andet som han er begyndt
at få ?
Det kan nemlig godt ændre på hvor tit/meget
der kommer ud i den anden ende.
Alle mine 3 unger har altid haft afføring 3-4
gange daglig. Jeg har ikke styr på de store mere,
men den yngste på 4 år har stadig samme mønster.
Ghita

Fra : mimi

Dato : 21-10-01 08:34

"
hej igen
Han får stadigvæk kun brystmælk, men måske det har ændret smag eller sådan
noget. Jeg er ikke bange for hans helbred, da han jo har det godt. Jeg
syntes bare det var underligt han bare pludselig ændrer sit mønster så
brat. Selvfølgelig har jeg tænkt mig også at spørge sundhedsplejersken, når
hun kommer om en uge.
mvh Mimi

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 20-10-01 13:52

Min datter havde præcis det samme. Det skulle hvis være ret normalt..

Kristina

Fra : JcLind

Dato : 20-10-01 18:31

"mimi" <a@a.aa> skrev i en meddelelse
> [...]
> pludselig så brat skifter mønster? Han har det iøvrigt ligeså godt
som han
> plejer, selvom der går så længe imellem.

Hvis du er i tvivl om hans sundhed er i fare så spørg din
sundhedsplejerske. Hun/han er uddannet til netop at vide dette.

Fra : Milea

Dato : 21-10-01 11:24

Hej Mimi

Det er meget normalt! Nogle børn kan enda gå op til 1 uge - 14 dage, inden
de har afføring.
Hvis der går mere end en uge, så snak med sundhedsplejsken, men er barnet
frisk, som det plejer, sker der intet ved det.
Min ældste, havde i den alder, 14 dage imellem, nr.2, havde ca. 8 dage, men
den yngste, som nu er 13 mdr, kan godt gå 2-3 dage uden afføring.

Hun har dog 'problemer' med at komme af med det, hvilket har stået på siden
hun var 3 mdr. Dvs.uanset hård/tynd mave, skriger og presser hun en hel dag,
uden der sker ret meget.
Hun er dog under 'behandling', med Laxoboral, og skal inden længe til
undersøgelse ved en børnelæge, da hun muligvis ikke har muskler i
endetarmen.

Hvis barnet ikke lider af det fysisk, så tag det stille og roligt *S*

Mvh. Milea

Fra : Lotte L.

Dato : 22-10-01 14:05

Hej Mimi
Det skyldes vist nok at tarmen begynder at modnes og gøre sig klar til at
fordøje anden mad. Det samme skete her hos os, bare i omvendt rækkefølge,
men bare rolig mønsteret ændrer sig igen.
Vh. Lotte

Fra : Sofie

Dato : 27-10-01 13:45

> [...]
> pludselig så brat skifter mønster? Han har det iøvrigt ligeså godt som han
> plejer, selvom der går så længe imellem.

Hej Mimi.

Det er helt normalt.
Det beviser bare hvor godt din brystmæk er tilpasset dit barn.
Jeg har aldrig hørt om brystbørn der har forstoppelse, selv der
går længe imellem at de kommer af med afføringen.
Det tror jeg også din sundhedsplejerske vil fortælle dig.
Mvh.
Sofie