IE5.5 tror exe-filer er QuickTime
Fra : Gert Chrillesen

Dato : 20-10-01 12:20

Når jeg forsøger at downloade en exe-fil åbnes et nyt vindue med
QuickTime-logoet . Derefter starter download automatisk uden forudgående
dialogbox. Filen bliver placeret i Teporary internetfiles. Efter download
får jeg et "brudt" QuickTime logo.
Jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan sætte parametre for hvordan
exe-filer skal behandles (som jeg kunne i min gamle Netscape.

Nogen der har løsninger på problemet udover af- og geninstallation?

/GC

Fra : Casper

Dato : 20-10-01 17:30

Jeg har selv haft samme problem.

Jeg løste problemet ved at lave en reinstallering af win98se - efter
forgæves forslag i NG. Og det virkede perfekt. Desværre skulle jeg jo så
lave nogle opdateringer via MS opdaterings site. Men det løste da problemet.

Efterfølgende kom der et forslag i NG som muligvis kunne havde hjulpet.
Såfremt du har Win98 så: Tryk på Start knappen - Vælg Indstillinger - Vælg
Mappeindstillinger - Vælg Filtyper - find filtypen Program - sørg for at der
under "åbnes med" står: [EKSEKVERBAR]. Kan du ikke ændre hvordan filtypen
skal åbnes er der nok ikke andet for end en reinstallation.

Casper

Ps. Problemet skulle vel tilfældigvis ikke være opstået i forbindelse med
besøg på en virus inficeret side? Det er ihvertfald min teori at det var det
der gjorde det for mit tilfældes vedkommende.

Fra : GC

Dato : 20-10-01 20:51

Jeg bruger win 2000 Professional og den har ikke filtypen "program" i
listen.

Jeg har haft besøg af Nimda , men fangede den med det samme med mit
antivirusprogram.

Efterhånden er det vel nærmest umuligt ikke at ramme ind i en virusinficeret
side, hvis man færdes jævnligt på nettet.