Opgradering af PII-400
Fra : Peter Oestergaard

Dato : 20-10-01 12:34

Hej NG,

Jeg har overvejet at opgradere min PII-400 og vil formentlig bruge max. kr.
4000 på dette. Jeg har nogle spørgsmål

Jeg har en PII-400 med 100 MHz ram og jeg skal ihvertfald udskifte bundkort
og processor, men til hvilke mærke og størrelse.

Kan jeg på det nye bundkort bruge mine nuværende 100 MHz ram eller skal jeg
investere i ny ram?

Er der andet jeg bør overveje nu jeg alligevel skal opgradere?

Jeg har desuden 33 Giga harddisk og Creative live lydkort, som jeg forventer
at jeg kan genbruge uden problemer.

Håber på nogle gode svar, da jeg ingen idé har til hvad jeg skal anskaffe!

/Peter

Fra : Andre Andersen

Dato : 20-10-01 14:07

> [...]
> at jeg kan genbruge uden problemer.
>
> Håber på nogle gode svar, da jeg ingen idé har til hvad jeg skal anskaffe!

Hvad skal computeren bruges til?

Fra : Peter Oestergaard

Dato : 20-10-01 15:11

Den skal bruges til spil og jeg har G-force MX 2 - sorry.

/Peter

Fra : Butch

Dato : 20-10-01 14:03

"Peter Oestergaard" <peter@eastfarm.dk> wrote in message
> [...]
bundkort
> og processor, men til hvilke mærke og størrelse.

Hej
Hvilket mobo er det du har?
Hvis du er heldig passer den nye celeron 1100 der i. Den køre med 100fsb så
du kan
beholde din gamle ram. Hvis du har under 256 mb ram er det også en god ide
at komme
noget mere i. Ram er meget billigt lige nu, ca 1kr per mb.
Resten kommer også an på hvad du bruger maskinen til. Hvis du vil spille er
det nok også
en nødvendighed at købe et nyt 3d kort f.eks. et GF2 mx eller et Kyro2.

/Butch

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 21-10-01 14:39

> Kan jeg på det nye bundkort bruge mine nuværende 100 MHz ram eller skal
> jeg investere i ny ram?

Glem de gamle ram. De vil sløve en ny maskine helt fantastisk.