Hvad er der galt i denne SQL?
Fra : Jakob Munck

Dato : 20-10-01 12:27

Så er den gal igen. Jeg mente at denne SQL skulle kunne opdatere en tabel
med "brugerPoint", men den virker ikke og giver ingen fejlmelding. Jeg har
naturligvis conneted til databasen først, men er det nødvendigt også at lave
et recordsæt, når det kun drejer sig om at opdatere ("update") ?

Her er min kode:

SQL7 = "UPDATE bruger SET brugerPoint='" & brugerPoint + 1 & "' where
brugerNavn= '" & bgn4 & "'"
Conn.execute(SQL7)

Hvad er der galt?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Anders Holbøll

Dato : 20-10-01 13:27

Jakob Munck wrote:

> [...]
> drejer sig om at opdatere ("update") ?
>
> SQL7 = "UPDATE bruger SET brugerPoint='" & brugerPoint + 1 & "'

Jeg gætter på at brugerPoint er en talkolonne og du derfor ikke kan
tildele en tekst til den.
(Du burde håndterer ' i bgn4 ved at erstatte dem med '' og din
navngivningskonvention er lidt "spøjs")

--
Anders

Fra : Jakob Munck

Dato : 21-10-01 10:01

Du har selvfølgelig ret, og det burde jeg også selv have kunnet finde ud af.

Tak.

jm