Teknikerbesøg (noget jeg skal/kan gøre?)
Fra : Chr

Dato : 20-10-01 10:38

Kære NG

Efter (alt for) lang tids venten er det tid til teknikerbesøg på torsdag.
Pakken med udstyr (Router) fra Cybercity er modtaget.
Spørgsmålet er så i al sin enkelhed: er der noget jeg kan gøre allerede nu
for at være oppe at køre så snart teknikeren har forladt min bopæl? Ting der
skal ordnes, sættes sammen, etc.?

vh,

Christian

Fra : Ole Mægbæk Madsen

Dato : 20-10-01 10:45

Hej,

> [...]
> for at være oppe at køre så snart teknikeren har forladt min bopæl? Ting

Sætte routeren til din LAN side og pinge den for checke kablingen.

--
/Ole - www.dsl-faq.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-10-01 10:49

"Ole Mægbæk Madsen" <ole@maegbaek.dk> wrote in message

> Sætte routeren til din LAN side og pinge den for checke kablingen.

Og gøre plads til teknikeren. Så han kan komme til der hvor du vil have
stikket.

Fra : Chr

Dato : 20-10-01 11:36

> Og gøre plads til teknikeren. Så han kan komme til der hvor du vil have
> stikket.

Øh...hvor meget plads skal han og den bruge?
Jeg kan vel godt forvente at han kravler ind under mit skrivebord og sætter
stikket der?

vh,

Christian

Fra : Ole Mægbæk Madsen

Dato : 20-10-01 11:41

Hej,

> Øh...hvor meget plads skal han og den bruge?

Før eller efter frokost ?

> Jeg kan vel godt forvente at han kravler ind under mit skrivebord og
sætter
> stikket der?

Ja, selvom teknikere er ligeså forskellige som mennesker er mange af dem er
dog ganske fleksible.

--
/Ole - www.dsl-faq.dk

Fra : Chr

Dato : 20-10-01 11:35

"Ole Mægbæk Madsen" <ole@maegbaek.dk> wrote in message
> Sætte routeren til din LAN side og pinge den for checke kablingen.

Ok. Og uden nu at have læst en evt. brugervejledning i kassen særligt
grundigt...
Hvordan er det nu lige jeg pinger routeren?

vh,

Christian

Fra : Ole Mægbæk Madsen

Dato : 20-10-01 11:39

Hej,

> Hvordan er det nu lige jeg pinger routeren?

http://www.dsl-faq.dk/faq/showquestion.asp?faq=4&fldAuto=52
(routeren kan pinges på 10.10.10.1)

--
/Ole - www.dsl-faq.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-10-01 18:34

> (routeren kan pinges på 10.10.10.1)

Er det ikke 10.0.0.1 ?

Fra : Chr

Dato : 21-10-01 07:51

> "Ole Mægbæk Madsen" <ole@maegbaek.dk> wrote in message

> Er det ikke 10.0.0.1 ?

Det ser det i hvert fald ud til at være på min Cisco.

vh,

Christian

Fra : Simon Pedersen

Dato : 21-10-01 14:19

"Chr" <cheyde@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at være oppe at køre så snart teknikeren har forladt min bopæl? Ting

Husk ALTID den kolde bajer

--
Mvh. Simon Pedersen

- One elephant given 0.297 g of LSD died after a few
minutes. The weight of this animal was determined to be 5,000 kg, which
corresponds to a lethal dose of 0.06 mg/kg

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-10-01 14:32

"Simon Pedersen" <udvis.en@muhamedaner.dk> skrev i en meddelelse
> Husk ALTID den kolde bajer

Jeg har haft teknikere forbi et par gange efter jeg blev ansat i
koncerne og har altid haft kaffe på kanden og øl på køl, sådan af
kollegial hensyn.

Ikke desto mindre har de altid afslået, så jeg ved ikke om det ikke blot
er en skrøne...

Fra : Kate

Dato : 21-10-01 16:46

> [...]
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Hvis man tilbyder øl, er det min erfaring at de helst vil ha' den med
og drikke til frokost. Det er hvad de siger til mig i hert fald Det
får de så.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-10-01 21:30

On Sun, 21 Oct 2001 15:32:14 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>kollegial hensyn.
>Ikke desto mindre har de altid afslået, så jeg ved ikke om det ikke blot

Det sker også for mig som Fragtmand at jeg fra tid til anden bliver budt
en øl, jeg siger altid, nogen ligende "Hvis jeg må tage den med hjem til
fyraften, jeg drikker ikke når jeg skal køre" og teknikkeren skal jo
også køre når han er færdig hos kunden.

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Geert Lund

Dato : 28-10-01 06:17

Hejsa Ivar Madsen.

>fyraften, jeg drikker ikke når jeg skal køre" og teknikkeren skal jo
>også køre når han er færdig hos kunden.

Jep, rent faktisk er det fyrringsgrund i TDC at drikke endda bare en
enkelt øl i løbet af dagen - hvis man er kørende tekniker... Der er TDCs
alkoholpolitik temlig klar - og i øvrigt har jeg i løbet af det sidste
års tid hørt om flere der rent faktisk er blevet fyrret for at have
drukket (og kørt) i tjenestebiler...

Geert Lund

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-10-01 15:28

Martin Højriis Kristensen skrev i meddelelsen
<3bd2cf0c$0$8100$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>...
> [...]
>kollegial hensyn.
>
>Ikke desto mindre har de altid afslået, så jeg ved ikke om det ikke blot

En ven og jeg stod da og drak en øl med en teknikker som lige havde
installeret kabel udenpå hans bolig.. Han kunne ikke nå at lave stikket (
bore hul i mur + føre kabel ind + sætte stik på ) og alligevel stod vi og
snakkede mere end en halv time .. Men hyggelig var han da..
Det kan også have været noget med han hele dagen havde haft meget travlt, og
det var lige ved fyraften han var ude ved min ven.

Det skal så også lige siges at det var en rigtig varm sommerdag og han var
så også elektriker, som var "lejet" til at lave kabel for teledk :)

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-01 17:32

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote in message

> [...]
> bore hul i mur + føre kabel ind + sætte stik på ) og alligevel stod vi og

Der kan da også sagtens gå en halv time. Hvis kablet skal bankes fast med
videre...

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 25-10-01 18:48

> [...]

> kollegial hensyn.
>
> Ikke desto mindre har de altid afslået, så jeg ved ikke om det ikke blot

TDC har, som så mange andre virksomheder, en alkoholpolitik og det er
mit indtryk at de kørende teknikere respekterer den. En kop kaffe kan
man til gengæld næsten altid få lov at byde på.

/Jan

Fra : Chr

Dato : 25-10-01 08:39

Så kom teknikeren. Så kom der endnu en tekniker...
Huset er tidligere istandsat af en TDC mand, så der er tlf og antennestik
3-4 steder i hvert rum, og de skulle lige se om der virkelig var huller
igennem til dem alle.
De trak et enkelt lille kabel, og de var her samlet en halv time (1 kop
kaffe var alt hvad jeg fik afsat).
Jeg pluggede router i PC og i væg, checkede Cybercitys hjemmeside, og efter
5 minutter kørte det.

Det var faktisk ret nemt...
Så dermed kan endnu en lille succeshistorie ang. ADSL

Nu skal jeg så bare finde på noget/finde noget (hint! hint!) at bruge min
linje til!

vh,

Chr

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-10-01 16:31

Thu, 25 Oct 2001 09:38:57 +0200, skrev "Chr"
<cheyde@orangenet.dk>:

>Nu skal jeg så bare finde på noget/finde noget (hint! hint!) at bruge min
>linje til!

Noget meget fornuftigt er at læse
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html> og helst følge det.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : // Ralley

Dato : 26-10-01 15:31

Hmmm....................Knud keder sig vist!!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-10-01 16:50

Fri, 26 Oct 2001 16:31:25 +0200, skrev "// Ralley"
<sd8398@ehs.dk>:

>Knud keder sig vist!!

Nej - bliver irriteret over, at det er så svært at følge nogle
enkle fælles spilleregler, som at citere efter netiketten.

Fut: news:dk.admin.netikette

Fra : Kasper Christensen

Dato : 01-11-01 13:45

> Nej - bliver irriteret over, at det er så svært at følge nogle
> enkle fælles spilleregler, som at citere efter netiketten.

Ved du hvad Knud. Jeg kan ikke forstå at du ikke snart forstår at vi ikke
gider dit ævl om netetik. Så længe at det ikke direkte irriterer nogen så er
det ligemeget hvordan man laver reply. Det irrirerer dig. Så lad vær med at
kigge i nyhedsgrupperne. På den måde kommer du udover dit problem fordi du
er der på ca. hver 10. indlæg og det er ikke den måde man skal føre sig frem
på.

Tjek http://www.usenet.dk/netikette/vejledoss.html
Under "Skader de ikke mere end de gavner?"
3. Afsnit

Med venlig hilsen
Kasper Christensen

Fra : Thomas

Dato : 01-11-01 14:59

Kasper Christensen wrote:

> [...]
> på.
>
> Tjek http://www.usenet.dk/netikette/vejledoss.html
> Under "Skader de ikke mere end de gavner?"

Har du læst resten af siden ? Især "Hvorfor vejlede offentligt?"

Det eneste jeg kan få øje på at man skal blive bedre til at x-fut'e når
man vejleder.

Jeg er en blandt mange (tror jeg), som udgør en tavs skare der irreteres
over manglende respekt for det forum man skriver i, men ikke har det
(prisværdige) overskud andre har til at vejlede.

Nå vi må hellere X-FUT'e til dk.admin.netikette

--
Don't waste space

Fra : Christian Andersen

Dato : 01-11-01 14:10

Kasper Christensen wrote:

>Så længe at det ikke direkte irriterer nogen så er
>det ligemeget hvordan man laver reply.

Fuldstændig rigtigt.

Men det irriterer mig. Så læs venligst lidt mere grundigt på
www.usenet.dk.

FUT: dk.admin.netikette

--
"...personality goes a long way."