RDS - operationer på recordset på klienten
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-10-01 09:40

Jeg har behov for at kunne give en klient et recordset - og så lade klienten
udføre forskellige sorteringer på dette - men _UDEN_ at serveren laver
sorteringen.

Jeg mener, at RDS (disconnected recordsets) ville kunne gøre det ... men jeg
kan ikke gennemskue, hvordan der skal laves operationer på sættet - når det
er på klienten. Jeg kan godt få rs ud til klienten ... men operationerne er
indtil videre noget sort for mig.

Har nogen af jer nogle referencer, hvor dette beskrives ?

.... og ja ... jeg er klar over, at det kun virker i IE :)

--
Er du også irriteret over, at din lokale grønthandler ikke slår dine varer
ind på kasseapperatet - og dermed undrager sig moms ? Så bed om en bon.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Anders Holbøll

Dato : 20-10-01 13:20

Jesper Stocholm wrote:

> Jeg har behov for at kunne give en klient et recordset - og så
> lade klienten udføre forskellige sorteringer på dette - men
> _UDEN_ at serveren laver sorteringen.

Det var et meget specifikt behov (svare til at have et behov for at slå
et søm i væggen med en teske, istedet for blot at have et behov for at
slå et søm i væggen). Du skal jo på en eller anden måde have lavet dit
recordset til tekst (så det kan sendes via http) og så have lavet det
til et format du kan bruge på klienten. Afhængig af hvordan dine data
ser ud, kan du jo benytte csv eller xml. Det skulle være nemt nok at
lave recordsettet til csv eller xml og at benytte disse data på klienten
skulle heller ikke være noget problem (hvis du vil låse dig selv ned til
ie (hvis du har mod på at benytte 5 linier javascript istedet for 3
linier, kan du jo nemt få det til at virke i flere browsere)).

Måske kan du få nogle ideer her:
http://www.microsoft.com/backstage/bkst_column_11.htm

--
Anders

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-10-01 13:33

Anders Holbøll wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Det var et meget specifikt behov (svare til at have et behov for at slå
> et søm i væggen med en teske, istedet for blot at have et behov for at
> slå et søm i væggen).

Det jeg specifikt skal lave er en intern adresseliste (HTML) over ansatte,
som de kan indlægge som et Active Desktop element. Problemet med at lave
en sædvanlig ASP-side, der trækker data fra en database med links til
mulighed for sortering er, at når de klikker på fx "Sorter efter fornavn"
på siden, så åbnes en ny instans af deres browser - i stedet for at siden
hentes i selve elementet. Dette er desværre "behaviour by design" ... så
jeg er nødt til at finde på en anden vej :)

> [...]
> til et format du kan bruge på klienten. Afhængig af hvordan dine data
> ser ud, kan du jo benytte csv eller xml.

Jeg har overvejet at gemme rs som XML, men jeg er usikker på, om (eller
hvordan) man kan lave det, så der gives mulighed for sortering af data -
uden af siden loades igen.

> [...]
> ie (hvis du har mod på at benytte 5 linier javascript istedet for 3
> linier, kan du jo nemt få det til at virke i flere browsere)).

Jeg fandt tidligere i dag denne side:

http://www.rdsdeveloper.com/ASPTutorialPartIISort.html

... men den gør ikke helt det, som jeg ønsker - bla eksponerer den
detaljer om bla. servernavn, tabelstruktur etc for brugeren. Derfor er jeg
lidt på udkig efter noget andet.

Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Holbøll

Dato : 20-10-01 13:45

Jesper Stocholm wrote:

> Jeg har overvejet at gemme rs som XML, men jeg er usikker på, om
> (eller hvordan) man kan lave det, så der gives mulighed for
> sortering af data - uden af siden loades igen.

Denne her ser ud til at være ganske step-by-step og der benyttes csv:
http://msdn.microsoft.com/workshop/database/tdc/overview.asp

--
Anders