nhiasy@stofanet.dk
Fra : Lis Hansen

Dato : 20-10-01 09:29

jo det kan jeg godt se, men hvordan får man denne value værdi, som fx er ja
nej i databasen, når man har valgt denne radiobutton, den skal jo ikke
skrive ja i db hvis ikke den er valgt.

mvh
søren

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-10-01 09:31

Lis Hansen wrote in news:3bd134a0$0$26984$d40e179e@nntp02.dk.telia.net:

> jo det kan jeg godt se, men hvordan får man denne value værdi, som fx
> er ja nej i databasen, når man har valgt denne radiobutton, den skal jo
> ikke skrive ja i db hvis ikke den er valgt.

Hvis din HTML-kode ser således ud:
<input type="radio" name="choice" value="Ja">
<input type="radio" name="choice" value="Nej">
<input type="radio" name="choice" value="Ved_ikke">

kan du jo fange værdien med

request.form("choice") på din targetside. Denne værdi sætter du så ind i din
db med SQL-strengen:

strSQL = "INSERT INTO Table1 (UserChoice) VALUES ('" & choice & "');"

--
Er du også irriteret over, at din lokale grønthandler ikke slår dine varer
ind på kasseapperatet - og dermed undrager sig moms ? Så bed om en bon.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk