God start på det nye år
Fra : Bechmann

Dato : 02-01-01 21:13

Kl 5.26 vågner jeg ved en virkelig træls lyd, det er vækkeuret der vil gøre
mig opmærksom på at jeg har sovet over mig, shit.
Efter at have bandet lidt mens jeg hælder en liter te på kanden, får jeg lyn
hurtigt smidt grejet ind i bilen og i fuld fart går det ned til min kammerat
der venter på at bliver hentet.
En times kørsel i total tåge bringer os frem til vandet, hvor vi skal
tilbringe dagen med noget geddefiskeri. Da det er et nyt vand vi skal prøve
er vi ret spændte på hvordan dagen kommer til at forløbe.
Efter at have rigget x antal stænger til og pustet gummibåden op stævner vi
ud fra breden på jagt efter nye eventyr, det er altid spændende at fiske et
nyt sted.
Vejret et gråt og diset og da vi ikke har mærket en skid efter et par timer
er vi så småt begyndt at nævnet navnet Macdonalds hvert 5 minnut.
Det utrolige sker mit venstre forsvinder og kort tid efter kan jeg
bekendtgøre at der er fisk i den anden ende. Efter en kort men tung fight
kan vi beundre en 7,0 kg. gedde i nettet, hvilken start på det nye år. Efter
endt fotografering bliver gedden nænsomt genudsat.
En halv times tid senere er det min kammerats tur til at kigge efter et flåd
der har gjort sig usynlig, det må være fisk tænker han (klog gut) og ganske
rigtigt en gedde på 4,5 kg. må op og vende før den i gen står på sine
jagtmarker.
Allerede nu er vi enige om at dagen har været vellykket, men kort tid senere
mangler et af mine flåd igen, i det jeg skal til at give modhug opdager jeg
at jeg har glemt at putte linen i gennem lineføren, møg men det må jo gå som
det kan og det går heldigvis går det godt. Jeg må knibe mig selv i armen da
vi kort tid senere kigger ned i nettet og ser en gedde der bestemt er på den
rigtige side af 7,0 kg. Et minnut senere viser vægten 7,3 kg. og jeg må råbe
et lille hurra, gedden får sin frihed med et på gensyn.
I dagens sidste lys får min makker endnu en gedde på 4,9 kg. og vi kan
tilfredse ro mod land, begge tænker vi, at det kan bestemt ikke vare længer
før vi ligger og vugger i de samme bølger igen.

Knæk og bræk i det nye år

Jacob