Mine højtalere larmer!
Fra : Neerd

Dato : 20-10-01 00:58

Jeg har et, synes jeg selv, meget mystisk problem som jeg håber at nogen kan
bringe lys over.
Først skal det nævnes at jeg kører win2k og at mit lydkort er SBlive Value
og at mine højtalere er et surroundsæt fra Cambridge soundworks.
Det sker til tider at nogle af mine små højtalere begyner at stå og summe og
dete bliver så yderligere forværret af hvis jeg markerer indhold på skærmen.
Hvis jeg fx. markerer et billede så stort som min 15" på skærmen i explorer
så kan de gå helt amok - eller i hvertfald så højt at man ikke kan undgå at
høre dem. Jeg har i nogen tid undret mig over dette, men kan simpelthen ikke
se nogen logisk forklaring på det.
På den ene måde skulle man tro at det var noget rent fysisk som gør at når
jeg markerer bliver mine højtalere mere magnetisk påvirket. Men det lyder
næsten for langt ude (Ja, jeg har dog efterhånden oplevet en ting eller to
med disse computere i gennem tides løb). Det kunne vel også være noget
win2k-relateret. Jeg synes der er så mange problemer med disse drivere til
win2k. Noget helt tredje kunne måske være hvis lydkort og grafikkort på en
eller anden måde bruger den samme port (ja, det ved jeg ikke meget om).
Jeg griber virkelig ud i den tomme luft her, føler jeg. Men er der andre med
samme problem eller måske ligefrem nogen med løsningen på problemet?

/Neerd

Fra : Madsen

Dato : 20-10-01 01:22

"Neerd" <uhm@sexy.dk> skrev:

> [...]
> dete bliver så yderligere forværret af hvis jeg markerer indhold på skærmen.

Nu skriver du godt nok ikke hvilket bundkort du sidder med, men der
kan forekomme problemer med støj og knasen i højttalerne med
specielt bundkort med VIA chipsæt og Creative Live-kort installeret.
Det kan dog også forekomme på bundkort med andre chipsæt.
Jeg har f.eks. oplevet det på et bundkort med Intel chipsæt og et
Creative Live.

Prøv evt. at tjekke dette link:
<http://www.viahardware.com/686b_1.shtm>

Muligvis kan du også kan få noget ud af dette indlæg fra en tidligere
tråd i denne gruppe: <news:9pn0b3$13vq$1@news.net.uni-c.dk>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.