| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Rapporter i Word, Excel og PowerPoint ! Fra : Thomas B. | 
  Dato :  19-10-01 23:16 |  
  |   
            Hej, jeg er ved at prøve at generere nogle rapporter i word, excel og power
 point. Altså generere nogle tabeller osv. i disse formater fra kode.
 
 Det er meningen at jeg vil lave komponenterne, og bruge dem fra ASP kode.
 Det er lykkedes mig at lave nogle simple komponenter jeg kan bruge, vha.
 hjælpen i MSN Libeary, men jeg synes ikke rigtigt, at der er så mange
 eksempler på hvad man kan lave. Jeg vil gerne kunne generere nogle
 diagrammer i Excel for eksempel.
 
 Er der nogen der kender nogle steder med tutorials til den slags ?  Evt.
 kender en god bog, eller nogle fede komponenter ?
 
 Håber nogen kan hjælpe,  på forhånd tak !
 
 TB
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           .Erik (23-10-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : .Erik | 
  Dato :  23-10-01 18:04 |  
  |   
            
 "Thomas B." <nomail@mail.com> wrote in message
 news:HA1A7.4062$YP6.384834@news000.worldonline.dk...
 > Hej, jeg er ved at prøve at generere nogle rapporter i word, excel og
 power
 > point. Altså generere nogle tabeller osv. i disse formater fra kode.
 ....
 
 hvis du generer vha. automation controller, er det samme objektmodel som
 anvendes i applikationernes makroeditor (VBA). Det nemmeste er at åbne
 applikationen, vælge optag makro, og udføre de handlinger man ønsker at
 kode. Stop derefter makro optageren, og hop ind i VBA. Derfra kan du så
 kopiere koden over i dit VB program.
 
 Der findes hjælpfiler til hver applikations objektmodel. De kan enten åbnes
 direkte, eller du kan bruge dem fra VBA.
 
 mvh Erik
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |