Meget mærkelig computer
Fra : Rikke Bendlin

Dato : 19-10-01 22:43

Nu har jeg prøvet med to forskellige tastaturer, så det er ikke der
problemet ligger, men på det sidste er min computer begyndt at opføre sig
underligt. Pludselig siger den en masse hurtige bippelyde efter hinanden, og
så kommer jeg ikke så meget videre med den. Det sker på alle mulige
tidspunkter. Både i og uden for Win98. Tit når jeg starter computeren,
skriver den bare "Keyboard error or no keyboard present" og siger en masse
hurtige bippelyde. Bippelydene er ret gennemgående. Også når den fra starten
kører "Memory test: ######" kan den finde på at tælle meget langsomt, igen
biplyde. Min computer er ret ny, så garantien dækker stadig, men jeg ville
gerne høre nogen andres mening. Tingene kommer meget pludseligt, og jeg kan
da ikke udelukke at det skyldes varme, men problemet har ikke været der før
og temperaturen i processoren er altså kun oppe på 53,5 C.

Min computer:
1.2 GHz Athlon
512 MB Ram
32 MB GeForce 2
ASUS A7V bundkort

Skriv gerne til min e-mail, da det ikke er sikkert jeg kan få adgang til en
computer hvor jeg kan se nyhedgrupper!

- Rikke Bendlin =)

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 19-10-01 23:57

Hejsa

Jeg havde et lignende problem med et Asus A7V133-c bundkort. Den meldte også
"Keyboard error or no keyboard present" til tider og andre gange faldt musen
ud under brug. Jeg smed bundkortet tilbage i nakken på forhandleren og fik
et nyt tilbage - og det har kørt upåklageligt lige siden.

Så jeg tror det er dit bundkort det er galt med - men jeg kan selvfølgelig
ikke sige det med garanti.

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Villy Jensen

Dato : 20-10-01 06:44

> [...]
før
> og temperaturen i processoren er altså kun oppe på 53,5 C.

Det kunne meget godt være en kold lodning på MOBO ved KBD-stikket!!
(=GARANTISAG)

> Skriv gerne til min e-mail, da det ikke er sikkert jeg kan få adgang til
en
> computer hvor jeg kan se nyhedgrupper!

Så kik på
http://www.newsgate.dk