tv-signaler til cd-rom!
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-10-01 21:18

Jeg skal snart ud og bruge en masse penge på nyt grej! Superlownoise, AMD
XP1800, KT266A Masser af DDR-ram og alt det andet halløj.
Men jeg kunne godt tænke mig, at grabbe tv-signaler/sat-tv signaler og
komprimere dem!
Jeg vil også gerne video-grabbe, da jeg har en hulens bunke film på VHS
for at brænde dem ud på Cd-rom
Jeg forestiller mig at bruge Div-X formatet. Så maskinen må komprimere hen
over natten.
Hvad skal jeg bruge af hardware til disse ting?
TV-kort med mere!
Jeg skal nok sørge for tilstrækkelig diskspace, og brænder
Software?
Jeg regner med, at OS bliver Win XP eller i det mindste Win 2000 Pro

En anden ting er selvfølgelig muligheden for at kunne afspille dem igen på
Tv'et
Jeg forestiller mig en ældre 200 - 350 MHz maskine med DVDdrev og et godt
lydkort/hjtsæt med surround 5+1, samt grafikkort m. TV-out med Win 98se inde
i stuen. Der er meget langt fra min arbejdspc til husalteret nede i stuen,
og nej palmbutler er ikke min kop the.
Hvilke krav er der til hardware for at kunne afspille Div-X filer?

Best regards

Jesper

--

Det er menneskeligt at fejle, men hvis man virkelig ønsker at lave kage i
det, så skal man tage en computer til hjælp.

Fra : Neerd

Dato : 20-10-01 19:55

Jeg er ikke helt sikker, da jeg forleden blev lidt forbavset over noget
modsigende. Men jeg mener nu bestemt at have hørt at minimumskravet til din
processor desværre lyder på hele 500 MHz :(

/Neerd

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-10-01 17:41

"Neerd" <fake@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
din
> processor desværre lyder på hele 500 MHz :(

Er det virkeligt rigtigt, at der kræves min. 500MHz processor for at kunne
afvikle Div-X filer?
Jeg troede kun, det var til komprimering, at processorkravet var stort!
Der får jeg ingen problemer med den arbejdsstation, jeg går og varmer op til

Hvis kravet er så stort, må jeg jo bare finde et mobo/CPU, der er stort nok,
men det gør det jo unægteligt lidt dyrere!
Planen er at maskinen i stuen skal afspille Div-X-film (mine gamle VHS-bånd
og nye optagelser grabbed via den store maskine i soveværelset) fra CD-rom
DVD-film, Mp3-filer og evt. internetradio via min ADSLforbindelse over en
router.
Hvor langt et kabel kan man trække fra router til PC?

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp