Sv: Hvad døde Jens Ploug Hansen af?
Fra : Erik Munck

Dato : 30-12-00 13:19

Fra : John Hewalo

Dato : 30-12-00 20:02

On Sat, 30 Dec 2000 12:19:01 GMT, "Erik Munck"
<erik.munck@get2net.dk> wrote:

>indlæg

Ja føj, det var virkeligt lavt.
--
Venlig hilsen
John

Fra : Ard

Dato : 06-01-01 02:23

Jeg har også været på ferie kan jeg mærke ! Ved i knageme hvad... Hvis
den første der tog svaret i denne tråd (og det var vist Hr Ebbesen
igen) simpelthen havde givet kontant svar uden at lave en stor
dukketeater ud af den ville tråden have været to beskeder lang uden at
hundredvis af mennesker lige pludselig havde optaget en usædvanlig
stor interesse for emnet.

Jeg har ikke noget imod at lade være med at svare ud af respekt for en
afdødt person eller hans familie, det ville da også have været den
korrekte måde at reagere på Niels.
Det er derimod fuld ud sygt at svare i en nyhedsgruppe at men synes
det bedre ikke at fortælle det videre men
> et hint - du kan lede efter gamle artikler i Århus Stifttidne

Nej hvor klamt.

Ard Jongsma

Fra : N/A

Dato : 06-01-01 13:21

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-01-01 13:21

Jens wrote:

> Nu må jeg indrømme at jeg er ved at være temmelig nysgerrig og iriteret på
> samme tid.
> Var der ikke en der på en sober måde kunne komme med facts i denne sag, og
> en gang for alle fortælle hvad manden døde af ?.

Du vil dermed indrømme, at du er uvidende om hvordan Ernst Hemmingway døde..!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-01-01 12:54

Niels Ebbesen wrote:

> Du vil dermed indrømme, at du er uvidende om hvordan Ernst Hemmingway døde..!

Og hvad har det lige med sagen at gøre?
Vær dog lidt seriøs, i stedet for at håne folk.

Alex Linaa

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-01-01 22:02

Alex Linaa wrote:
> Og hvad har det lige med sagen at gøre?

Læs lige...

> Vær dog lidt seriøs, i stedet for at håne folk.

Undskyld - jeg kan godt se, at mine forventninger til dit og andres
kendskab til verdensliteraturen er skudt over målet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-01-01 08:02

> Undskyld - jeg kan godt se, at mine forventninger til dit og andres
> kendskab til verdensliteraturen er skudt over målet.

Nu var der et eksempel på siger og skriver een person, der ikke vidste
hvordan Hemmingway kom af dage, og ham skulle du altså lige håne? Vi er
altså nogle der holder os for gode til den slags - jeg kunne for eksempel
aldrig drømme om at kommentere din stavning, selvom der er alverden til
grund hertil.
Vi andres litterære univers kan du af gode grunde ikke udtale dig om, men
selvfølgelig, det har jo aldrig afholdt dig før.

Alex Linaa

Fra : Steen Christensen

Dato : 08-01-01 10:37

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> wrote in article <93bokf$2cg$1
@news.inet.tele.dk> :
> Nu var der et eksempel på siger og skriver een person, der ikke vidste
> hvordan Hemmingway kom af dage, og ham skulle du altså lige håne?

Jeg ved da heller ikke hvordan Hemmingway stillede skoene. Ikke fordi at
det i øvrigt interesserer mig, men vi er da sikkert mange rundt omkring.

Jeg kan så ikke se hvorfor det skal fremdrages i en i øvrigt usmagelig
debat om hvorfor JPH ikke er iblandt os mere. Han har været en god
inspirationskilde for mig i mange år, og vil som sådan være savnet

Æret være hans minde.

--
/SC
En glad bruger af Microplanet Gravity

Få luft under vingerne på www.f-f-f.dk

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-01-01 12:50

"Steen Christensen" <sc2@irs-mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> debat om hvorfor JPH ikke er iblandt os mere. Han har været en god
> inspirationskilde for mig i mange år, og vil som sådan være savnet

Du har ganske ret. Hemmingway skulle aldrig have været inddraget i første
omgang. Men der er vel ingen grund til at dunke folk oven i hovedet med
deres litterære "huller" når han nu var smidt på bordet. Sådan en gang
pseudointellektuel bedrevidenhed har ingen plads i en offentlig
nyhedsgruppe.

> Æret være hans minde.

Det kan jeg varmt tilslutte mig. JPH har været _kilden_ til min interesse
for lystfiskeriet - Det kan hverken Hemmingway eller usmagelige
spekulationer på usenet tage fra ham.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Ard

Dato : 08-01-01 11:27

On Sun, 07 Jan 2001 22:02:19 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Undskyld - jeg kan godt se, at mine forventninger til dit og andres
>kendskab til verdensliteraturen er skudt over målet.
>

>Med venlig hilsen
>Niels Riis Ebbesen

Ai ai ai ai. Hvor er det ynkeligt det her.
Ard Jongsma

Fra : Erik Thorsen

Dato : 06-01-01 13:22

"Jens" <Jens@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Var der ikke en der på en sober måde kunne komme med facts i denne sag, og
> en gang for alle fortælle hvad manden døde af ?.

Jens Ploug Hansen tog sit egen liv - OK?
hilsen erik thorsen

Fra : Boysen

Dato : 06-01-01 15:07

Erik Thorsen skrev:

> Jens Ploug Hansen tog sit egen liv - OK?

Tak det var det, der skulle til.
Slut herfra.

/Michael Boysen

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-01-01 13:02

Erik Thorsen wrote:

> "Jens" <Jens@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jens Ploug Hansen tog sit egen liv - OK?
> hilsen erik thorsen

Ja havde dette været det første svar på det oprindelige spørgsmål, ville gruppen
være sparet for 23 intetsigende indlæg, og al spekulation havde været manet til
jorden een gang for alle.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Mr. Nobody

Dato : 07-01-01 00:37

In article <5frc5tsihvogpkiket2tk5bbi8gd4mjtkq@4ax.com>, Ard
<ard(removethis)@image.dk> says...
Hello NG

> hundredvis af mennesker lige pludselig havde optaget en usædvanlig
> stor interesse for emnet.
Enig...
> Jeg har ikke noget imod at lade være med at svare ud af respekt for en
> afdødt person eller hans familie, det ville da også have været den
> korrekte måde at reagere på Niels.
Enig igen...
> Det er derimod fuld ud sygt at svare i en nyhedsgruppe at men synes
> Nej hvor klamt.
Ikke enig...!!!
Det er vel ikke 'klamt' at fortælle hvad manden døde af..?? Manden har
givet en masse gode ting til 'OS' (og så er det, vel det...) men at der
så er en 'masse af os' der gerne vil vide hvorfor han ikke bliver ved med
at give os mere af samme slags, er vel ikke klamt..??? Jeg syntes at det
er en god ting at vide hvad der skete manden...løse rygter er (og kan)
kun skabe forkerte/misvisende opfattelser af den eneste sandhed (som
åbenbart er en 'hemmelgihed')

Ja...lavt, hvis man kender omstændighederne...!!! Det er vi mange der
ikke gør....

Måske er vi mange der ikke 'bør' kende den rigtige historie....men så
meld det dog ud....'DET RAGER IKKE JER...!! (og gør mystikken større...)

//Jesper Lau

Fra : Ard

Dato : 08-01-01 11:34

On Sun, 7 Jan 2001 00:37:29 +0100, nægter@svare.på.det (Mr. Nobody)
wrote:

>Ikke enig...!!!
>Det er vel ikke 'klamt' at fortælle hvad manden døde af..??

Bare kort fordi den tråd skal stoppes. Du har misforstået mig jeg
mente ikke at det var forkert at fortælle hvad manden døde af. Jeg
kritiserede det med 'at fortælle at men ikke fortæller' det man ved.
Det syntes jeg var sygt i dette tilfælde.

Ard Jongsma