ADSL fra helvede was: taber sync - virnxx1
Fra : Martin Mann

Dato : 19-10-01 17:37

ADSL installationen fra helvede ;) - was:

Endelig, knap tre uger fra leverings datoen, kom min TDC BB op at køre ;)

Dette skal ikke forstås som endnu en ned-sabling af TDC, men snare en
lille anekdote om, hvor usandsynlig fejlbefængt en installation kan være.

Tidslinie :

Levering
   POTS og ADSL kommer op at køre. <and there was
         much rejoice>

+2 dage         Flowstop og tab af sync

+3 dage         Tab af sync 3-4 gange i timen; central
         fejlmeldes

+7 dage         En teknikker ligger en besked på svareren om, at
         nu skulle det være i orden.

+7 dage, om aftenen   Stadig tab af sync; fejl meldes igen

+10 dage      Teknikker konstaterer fejl på DSLAM

+11 dage      Installationen flyttes til ny port på DSLAM

+11 dage, eftermiddag   Stadig fejl; teknikkeren fejl på linien, når
         ADSL NT'en kommunikerer; ledning fra dåse til
         lejlighed skiftes

+16 dage      Tab af sync viser sig igen; modem udskiftes

+17 dage -> pt.      Linien ser ud til at virke fint nu!

Pointen her er, at der var hele TRE fejl i forbindelse med
installationen, hvilket der IMHO, og efter egne erfaringer, er en meget
lille sansynlighed for kan ske ;)

Det er på ingen måde TDC's fejl, og jeg føler da stor taknemmelighed for
den teknikker vi gentagende gange havde på besøg (han fik sågar min
kærestes hjemmebagte småkager at smage *s*).

Jeg vil med dette indlæg blot illustrere, hvor galt det kan stå til, så
der ikke sidder nogle derude og tror, at deres opkobling bare er dømt
til at være ringe, _selvom_ de allerede har haft teknikkerbesøg.

Mvh
Martin

Fra : Martin Mann

Dato : 19-10-01 17:39

Martin Mann wrote:

> ADSL installationen fra helvede ;) - was:

Undskyld hvis der er lidt knas med do. link :/

Mvh
Martin