Hvordan finder man et (godt) nyt hjem til ~
Fra : M@rk

Dato : 19-10-01 11:55

Hej dk.fritid.dyr.kat,

af flere forskellige årsager kunne det godt se ud som om, at vi er
tvunget ud i, at finde et nyt hjem til vores kære katte (ganske
almindelig huskatte) - men hvordan i alverden gør man det og endnu
vigtigere, hvordan sikrer man sig, at dette nye hjem nu også har
mulighederne for, at tage sig godt af disse 2 perler?

Kattene er søskende og ca. 7 år gamle - og derfor vil vi ikke skille dem
ad, det ville være synd (IMHO modbydeligt) - men er der overhovedet
nogen, der som udgangspunkt er interesserede i, at få 2 7 år gamle
katte, vil "folk" ikke kun have killinger og meget unge katte?

Vi er naturligvis ikke glade for, at vores små perler måske er nødt til
at forlade os, men vi kan desværre ikke gøre så meget ved det - der er
ikke umiddelbart familie eller venner, som har lyst/mulighed for, at få
udvidet familien. Den "nemme løsning" (aflivnining) vil under ingen
omstændigheder komme på tale - omvendt, så ved vi heller ikke vores
levende råd, hvis vi ikke kan finde et nyt hjem til dem ........

Så:
   1) Hvordan finder man et nyt hjem til dem?
   2) Hvordan sikrer man, at dette nye hjem er et godt hjem?
   3) Findes der overhovedet nogen, som kunne tænkes, at have
    interesse i 2 så gamle katte?

Jeg håber, at I har nogle gode indspark til en løsning på vores store
problem!

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Camilla Scharff

Dato : 19-10-01 12:24

Hej Mark

Der findes heldigvis temmelig mange mennesker, som gerne vil have ældre
katte - det kan være folk lidt oppe i årene, som ikke er helt indstillet på
at få hus og hjem invaderet af meget livlige killinger/ungkatte, men som
gerne vil have et par rolige indekatte i stedet. Det ville jeg såmænd ikke
være så bekymret for.
Det svære er imidlertid at finde disse mennesker!

Jeg synes I fx skal snakke med jeres dyrlæge - tag gerne kattene med til
check og vaccination, hvis det er et længe siden - og fortæl dyrlægen om
problemet. Dyrlæger møder mange mennesker hver dag, og også nogle, som
kommer og får aflivet deres gamle dyr, og som måske gerne vil have et nyt på
et tidspunkt. Min dyrlæge har formidlet et par katte for mig (ikke
killinger, men ældre katte).
Anbefalinger fra dyrlægen tager jeg som et godt tegn - hun ville ikke
anbefale folk, som hun mente ikke passede sine dyr ordentligt, til mig - så
på den måde er jeg sikker på, at de kommer til et godt hjem!
Nogle dyrlæger lader folk sætte opslag med billeder op - og det er jo altid
en god idé med et par fotos... Også i nogle dyrehandlere kan man sætte
opslag op - prøv at undersøge det.

Derudover kan man sætte en annonce i dk.marked.privat.dyr (en anden
nyhedsgruppe), der er der vist flere, der har fundet nye hjem til deres
aldrende og unge misser, så det kan altså også virke.

Selvfølgelig kan man også prøve opslag i supermarkeder og Den Blå Avis - men
jeg ville nok forsøge dyrlæge og dyrehandlerne, samt evt. nyhedsgruppen,
først...

Held og lykke med at finde nyt hjem misserne, håber det lykkedes inden
længe!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-10-01 17:31

Hej

Camilla har svaret på det meste, men hvordan sikrer du dig, at det er
ansvarsbevidste mennesker, der overtager dem?

Når jeg skal sælge killinger/katte snakker jeg meget med de interesserede -
de skal sove på beslutningen - de får 14 dage at fortryde i - lyt til din
intuition.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : T

Dato : 21-10-01 08:13

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej dk.fritid.dyr.kat,

Hejsa..

Tjae.. jer må indrømme efter min kæreste og mig gik fra hinanden, og hun fik
lille Chip (nok det største tab ) så har jeg gået og leget med tankerne
om en ny kat, men økonomisk kan jeg ikke forsvare at købe en killing, mht.
vacc. og sterilisering, så har besluttet mig for at kigge efter en kat, der
er steriliseret og har sin vacc (ved godt den skal havde 1 tur om året )
Nu er dit tilbud om 2 katte, og det vil jeg takke nej tak til, da jeg ikke
mener at havde plads til dette.

Det her er egentligt ment som en Cher up post.. jeg mener der må være andre
end mig der har det på denne måde??

P.S. nu må nyhedsgruppen godt sige til hvis i kender nogen der har en kat
der vil passe til mig

mvh Tommy Fer (p.t. uden kat )

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-10-01 11:33

"T" <1@2.34> skrev i en meddelelse

> "M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> P.S. nu må nyhedsgruppen godt sige til hvis i kender nogen der har
> [...]

Hejsa .. jeg vil helt sikkert prøve at rette henvendelse til et af DBs
internater eller andre katteinternatater disse bugner pt. med
katte/killinger der er blevet kasseret af deres famile og i reglen er
disse katte kastrerede og vaccineret når du køber dem ...

God søndag fra Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-10-01 12:44

Hej Tommy

Internaterne bugner af katte/killinger for tiden.

Men hvor småt bor du jeg har for tiden 2 voksne og 3 killinger på 54 kvm og
det går helt fint.

Går du på arbejde vil jeg absolut anbefale dig to katte.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kate

Dato : 21-10-01 16:09

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in

> [...]
> 54 kvm og det går helt fint.
>
> Går du på arbejde vil jeg absolut anbefale dig to katte.

Hej Tommy,

Jeg hægter mig lige på Nina's post her. Jeg bor nemlig også småt, på 43
kvm har jeg 2 katte, havde 3 indtil for ½ år siden, og 2 kaniner, også
her har der været 3 indtil for3 mdr. siden. Det går helt fint.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.