PC går kold HJÆLP
Fra : Steensborg

Dato : 19-10-01 11:00

Hver gang jeg prøver at brænde en cd går min pc kold, dvs at den holder op
med at brænde og reagerer ikke på noget overhoved. Jeg kan nu kun restarte
PC'en. Den er først begyndt på det for nylig. Er også begyndt at gå kold i
10 sek. ved alm. brug, men er så fin igen efter.
Det skal siges at brænderen blev installeret for nylig.
Ville gerne lave backup og formattere harddiske så jeg kan reinstallere
win98, men kan ikke brænde. Har lavet backup på d: og formatteret c: og e:
og reinstallere win98, men stadigvæk samme problem.
Er viruscheck'et!
Hvad er der galt?

PIII-500
256mb ram
nvidia 32mb onboard
soundblaster onboard
Brænder Liteon 40x16x10 (primær slave)
harddisk 1: 12 gb partitioneret til 8gb(C:) og 4gb(E:) (primær master)
harddisk 2: 20 gb (D:) (sek. master)
CD-rom Liteon 40x (sek. slave)
Win 98 se
ADSL via modem (orange)

Fra : Tommy Christiansen

Dato : 19-10-01 11:14

Hmm måske din strømforsyner i kabinettet er for lille......
Steensborg <steensborg@wanadoo.dk> skrev i en

Fra : [TBC]Franke

Dato : 19-10-01 14:07

Du kunne evt. også prøve med en opdateret driver til brænderen.

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 19-10-01 15:37

Det lyder også for mig som et strøm-problem. Det er typisk det der sker, når
en strømforsyning leverer for lidt på 5V-spændingen.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.

Fra : Ganti

Dato : 19-10-01 20:21

Gode råd er mange, spørgsmålet er hvad der er det rigtige
Jeg har haft samme problemer efter installering af brænder.
Problemet hjalp da jeg afbrød understøttelse af DMA på brænderen.

Hilsen Gitte

--
Everyone has a right to be stupid. Some just abuse the priviledge
http://ganti.homepage.dk

Fra : Steensborg

Dato : 20-10-01 17:31

JEG PRØVER...

Fra : Gitte Ganti

Dato : 20-10-01 20:24

lad mig vide hvordan det gik?????

Fra : Polle

Dato : 20-10-01 23:14

>lad mig vide hvordan det gik?????
Excellent citat og cut teknik der udvises i de sidste 3 indlæg.

>"Steensborg" <steensborg@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

snip

Fra : Steensborg

Dato : 21-10-01 13:36

Jeg tror at det virker: Har sat brænder som sekundær slave, slået DMA fra,
formatteret hele PC'en og reinstalleret win98!

Fra : Gitte Ganti

Dato : 21-10-01 17:36

Okay okay, tak for den "venlige" lektion"