hvad kan være galt.....
Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 19-10-01 10:04

hej med jeg....

je ghar følgende:
en lille netværk mellem to (snart 3) maskiner ...

1 meget gammel (bruger et netkort til en slot jeg ikke kan huske hvad hedder
(ikke pci) stor sort.. win95 ... bruger rj45 stik
maskinen kan "se sig selv"
1 ny masine kører 10/100 Mbite ... win98 ... kan også se sig selv .....
de er sluttet sammen i en hub ...
kan ikke se hinanden..

protokoller.. tcp/ip - ipx . NetBEUI .....

fate ip 192.168.0.xx -- maske 255.255.255.0
har også prøvet med 192.168.1.xx

har prøvet forskellige "huller" i hubben .... og den lille knap der afgører
om der skal oplinkes eller ej ....

har ikke chekket kabler men de er helt nye .... og har ikke andre kabler der
er 20 m lange...!

hvad har jeg overset ... og hvad kan jeg gøre.........!

Kasper

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 19-10-01 17:37

> [...]
> maskinen kan "se sig selv"
> 1 ny masine kører 10/100 Mbite ... win98 ... kan også se sig selv .....

Den "gamle" bruger et ISA-slot, hastigheden her er 10 Mbit.
En årsag til at de ikke kan se hinanden, kan være at den ene kører 10 Mbit,
den anden 100 Mbit. Hvis du har mulighed herfor, så lån en switch for evt.
at eliminere den mulighed.

Jørgen

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 20-10-01 16:43

ok det vil jeg prøve...!

Fra : Tournesol \(Jan Nova~

Dato : 21-10-01 13:24

"Joergen M. Joergensen" <kaliffen@privat.dk> wrote in message

> den anden 100 Mbit. Hvis du har mulighed herfor, så lån en switch for evt.
> at eliminere den mulighed.

ja, men vil det ikke være billigere og eller lige saa godt at laane et
100mbit netkort

/moo

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 21-10-01 20:20

jeg har bar ikke kunnet finde nye isa 100Mb .. netkort..:!

Fra : Bent Nielsen

Dato : 22-10-01 17:00

"Tournesol (Jan Novak)" wrote:

> "Joergen M. Joergensen" <kaliffen@privat.dk> wrote in message

> ja, men vil det ikke være billigere og eller lige saa godt at laane et
> 100mbit netkort
>
> /moo

eller endnu billigere, men knap så godt, at sætte det hurtige netkort
til 10Mb:
Kontrolpanel/Netværk/Egenskaber for netkort/Avanceret/Speed
Jeg ved godt, at det ikke er muligt på alle netkort, men prøv.

BN