Varmeproblemer
Fra : Michael Alstrup

Dato : 19-10-01 10:08

Hej, jeg er begyndt at få et problem: Jeg har en P3 667mhz Coppermine 0,18
micron. Den er begyndt at udvikle varme som den ikke gjorde før. Den ligger
idle på 37 gr. og ryger op på 55 gr når den presses. Jeg har lige købt en
Titan Majesty cooler med 2 køler på. Hvad er den optimale/sunde temp for
sådan en cpu? Jeg køre nu med Cpucool(software), men har ikke set synelige
forbedringer. Rygter siger at den max må toppe de 50 gr.
Kan man bruge en Shim eller hvad med Arqtic Silver kølepasta eller....!? Er
det mon fordi den er defekt?
Tak for svar
VH Michael

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-10-01 12:43

"Michael Alstrup" skrev
> [...]
> forbedringer. Rygter siger at den max må toppe de 50 gr.
> Kan man bruge en Shim eller hvad med Arqtic Silver kølepasta

Kølepasta i små portioner er altid en god ide.
Om der er noget galt afhænger en smule af, hvordan dit mobo måler
temperaturen. Hvis den måler på selve køleprofilen kan en højere
temmeratur sagtens være udtryk for en mere effektiv køling.
Min athlon 700 har været 55 grader i et år nu...
--

Venlig hilsen

Peter
psch[AT]mail.dk