Image type?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-10-01 22:18

Hejsa NG,

Jeg sidder og leger med lidt upload af billeder. Så vidt jeg vidste fandtes
der bl.a. disse typer:

{$HTTP_POST_FILES['fil']['type']}

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-10-01 22:45

Argh!!! Det gik vist lidt stærkt Jeg prøver lige igen.

Jeg sidder og leger med lidt upload af billeder. Så vidt jeg vidste fandtes
der bl.a. disse typer:

image/gif
image/jpeg
o.s.v.

Men denne:

echo"{$HTTP_POST_FILES['billede]['type']}";

skriver image/pjpeg ??? Er det et specielt *.jpg billede ???

Jeg vil også gerne vide om den midlertidige fil, der oprettes i tmp
biblioteket, skal slettes manuelt såfremt flytter filen??

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 19-10-01 07:43

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> wrote in message

> [...]
>
> Men denne:
>
> echo"{$HTTP_POST_FILES['billede]['type']}";
>
> skriver image/pjpeg ??? Er det et specielt *.jpg billede ???

Nej. Det er blot et jpg-billede.

> Jeg vil også gerne vide om den midlertidige fil, der oprettes i tmp
> biblioteket, skal slettes manuelt såfremt flytter filen??

Alle TMP-filer slettes af en garbage-funktion i PHP. Det skal du ikke
bekymre dig om.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Mickey

Dato : 18-10-01 23:32

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Det er blot et jpg-billede.

betyder p'et at det er progressivt komprimeret ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-10-01 09:56

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message
> betyder p'et at det er progressivt komprimeret ?

Yep. Da det var nyt, så var de jo et specielt jpeg-billede. Men nu er vi
vant til det, og så er det ikke specielt længere.
Jeg ved ikke om det er vigtigt at skelne med en speciel content-type
længere. Det tror jeg ikke.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-10-01 16:59

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vant til det, og så er det ikke specielt længere.
> Jeg ved ikke om det er vigtigt at skelne med en speciel content-type

Hmm...

i IE 5.5 får jeg "image/pjpeg"
i Opera 5 og NS 6.1 får jeg "image/jpeg"

Så der er en forskel, hvis man bruger content-type til noget, hvilket jeg
gør for finde ud af, om det er en tilladt fil-type, der forsøges uploaded
via mit script.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-10-01 17:11

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> skrev i en meddelelse

> i IE 5.5 får jeg "image/pjpeg"
> i Opera 5 og NS 6.1 får jeg "image/jpeg"

næh, det var ikke helt rigtigt.

echo "{$HTTP_POST_FILES['picture']['type']}";

skriver i Opera 5:

image/jpeg; name="MichaelFalch_010101.jpg"

Hvorfor tager den "name" med?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Troels Arvin

Dato : 19-10-01 13:53

On Thu, 18 Oct 2001 23:45:10 +0200, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.com> wrote:

> skriver image/pjpeg ??? Er det et specielt *.jpg billede ???
Ja, det kan man være ude for. Ret belastende. image/pjpeg er vist på
ingen måde en officiel mime-type, men flere browsere benytter den til at
angive, at den post'ede JPEG-fil er af typen _progressive_ JPEG. Det må
stamme fra dengang, hvor progessive JPEG generelt understøttedes dårligt.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 19-10-01 22:58

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> [...]
> angive, at den post'ede JPEG-fil er af typen _progressive_ JPEG. Det må
> stamme fra dengang, hvor progessive JPEG generelt understøttedes dårligt.

Jeg har nu aldrig været ude for at pjpeg har været mere anderledes end at de
har kunnet vises med en alm. jpeg-header.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk