er en P-III låst?
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 18-10-01 21:38

En af mine venner har en PC med følgende specs:

Bundkort: supermicro p6dbe

2x p3 500mhz

Og iflg. ham kan den ikke overclockes uanset hvordan han gør ? Er det muligt
at sådan en P-III er låst så den ikke kan OC'es ?

Fra : DWM

Dato : 18-10-01 23:19

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og iflg. ham kan den ikke overclockes uanset hvordan han gør ? Er det muligt
> at sådan en P-III er låst så den ikke kan OC'es ?

Multiplieren er låst men den kan OC´s på bussen.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 18-10-01 23:59

kun 5 x multiplier eller hva' ?

Fra : DWM

Dato : 19-10-01 02:53

> kun 5 x multiplier eller hva' ?

Jeps så der er kun bussen at ændre på. Starter med en lidt hurtigere
bus og går så opad indtil den ikke er stabil længere.
Jeg kan anbefale at han prøver et program som hedder SoftFSB til
at gøre det med inde i windows og ikke inde i BIOS´en ved opstart
da han kan risikere at ødelægge windows hvis den er ustabil når den
starter det. Programmet kan hentes på
http://130.227.194.145/overclocking.dk/