SQL Statement (igen)
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-10-01 20:30

Hej gruppe

Jeg har et problem med en SQL statement.
Denne virker:

SELECT *
FROM e_emp
WHERE Status = 100 AND (Age BETWEEN 15 AND 99) AND
(Height BETWEEN 150 AND 190) AND (Weight BETWEEN
50 AND 99)

Mens denne ikke returnerer nogle resultater:

SELECT *
FROM e_emp
WHERE Status = 100 AND (Age BETWEEN 15 AND 99) AND
(Height BETWEEN 150 AND 190) AND (Weight BETWEEN
50 AND 100)

Den eneste forskel er, at vægten i eks. 1 skal være mellen 50 og 99, mens
den i eks. 2 skal være mellem 50 og 100.

Nogen der har et forslag til, hvad der kan være galt?

/jesper/

Fra : Anders Holbøll

Dato : 19-10-01 10:08

Jesper Nielsen wrote:

> Den eneste forskel er, at vægten i eks. 1 skal være mellen 50 og
> 99, mens den i eks. 2 skal være mellem 50 og 100.

Er det mon fordi, din weight-kolonne er af typen tekst?

--
Anders

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-10-01 12:54

> Er det mon fordi, din weight-kolonne er af typen tekst?

Nej, den er VARCHAR(3) ligesom de 2 andre felter også er opsat sådan.

/jesper/

Fra : Anders Holbøll

Dato : 19-10-01 13:20

Jesper Nielsen wrote:

> Nej, den er VARCHAR(3) ligesom de 2 andre felter også er opsat sådan.

.... og da varchar er en tekst-datatype, hvade jeg altså ret. Hvorfor
siger du så "Nej"? og hvorfor har du valgt at lægge et tal i et
tekstfelt? Det er jo netop resultatet af den leksikografiske ordning du
har problemer med ("50">"100").

--
Anders

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-10-01 00:23

> [...]
> siger du så "Nej"? og hvorfor har du valgt at lægge et tal i et
> tekstfelt? Det er jo netop resultatet af den leksikografiske ordning du

Bare mærkeligt, at det virker for de andre felter og i den nuværende version
af applikationen...