bedste Celeron CPU + Motherboard? + forret~
Fra : MV

Dato : 18-10-01 17:07

Hej, jeg skal købe en Celeron CPU plus et MB til den. Er en 1000 eller 1100
MHz ikke et meget godt bud? Hvilket MB skal jeg købe til?

Sidst: Hvilken forretning i Kbh kan anbefales?

PFT Mads

Fra : raven

Dato : 19-10-01 08:01

On Thu, 18 Oct 2001 18:07:21 +0200, "MV" <mvi@wanadoo.dk> wrote:

>Hej, jeg skal købe en Celeron CPU plus et MB til den. Er en 1000 eller 1100
>MHz ikke et meget godt bud? Hvilket MB skal jeg købe til?
>
>Sidst: Hvilken forretning i Kbh kan anbefales?

http://www.systemplus.dk/splus/hardware.asp?root=1&emne=hardware&niv1=4&unikID=all

Abit ST6-raid

Dette koster hos systemplus ganske vist 1399,- kr.
Men det er godt !

Bundkortet tager også celeron 1200 (foruden celeron 1000 og 1100), som
er en tualatin fremstillet med 0.13 micron teknologi (altså kun 1200).
Med dette bundkort overclocker du den til 12x133
Jeg er selv lige ved at hoppe på ideen. Men jeg vælger vist athlon xp
istedetfor.

Jeg tror ikke, du fortryder dette abit bundkort !

mvh

John

Fra : raven

Dato : 19-10-01 10:38

On Fri, 19 Oct 2001 09:00:57 +0200, raven <johnknuhtsen@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>istedetfor.
>

>Jeg tror ikke, du fortryder dette abit bundkort !

Nej, systemplus oplyser at det ikke tager tualatin. Men det er fordi
de har en ældre version på lager.
http://www.hardware-unlimited.com/reviews/st6-raid/index2.shtml

mvh

John