Download, uden mulighed for at åbne?
Fra : Søren Landström

Dato : 18-10-01 16:21

Jeg vil give brugerene af min hjemmeside mulighed for at downloade en
Access2000 fil. Det er vigtigt at brugerne ikke har mulighed for at starte
Access programmet inden det er blevet downloaded til egen computer.

Er der nogen som har en smart løsning?

Mvh

Søren Landström

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-10-01 19:51

Hejsa,

Enten skal du lave en "tunnel" i asp som videreformidler filen og samtidigt
ændrer content type på dokumentet eller også skal du ændre MIME types på
..mdb filer på serveren.

Tony

Fra : Søren Landström

Dato : 19-10-01 07:41

Jeg tror at jeg vælger tunnelløsningen...men du har vel ikke et stump kode
som jeg kan arbejde videre med? Jeg har endnu ikke opnået guru-status i asp
kodning.

Venlig hilsen

Søren Landström

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-10-01 22:12

Søren Landström wrote in

> Jeg tror at jeg vælger tunnelløsningen...men du har vel ikke et stump
> kode som jeg kan arbejde videre med? Jeg har endnu ikke opnået
> guru-status i asp kodning.

med det forbehold at jeg ikke helt forstår, hvad Tony mener med en "tunnel",
så er her noget kode, som du kan bruge.

response.contenttype = "application/x-msdownload"
set oStream = server.createobject("ADODB.Stream")
oStream.Type = 1 'adTypeBinary
oStream.Open

file = request.querystring("file")
oStream.LoadFromFile (server.mappath(file))

Response.AddHeader "content-disposition", "attachment; filename=" & file
response.BinaryWrite oStream.Read

oStream.Close
set oStream = nothing

filen kaldes med fx

download.asp?file=somefile.mdb

.... hvor filen ligger i samme bib som scriptet.

--
Er du også irriteret over, at din lokale grønthandler ikke slår dine varer
ind på kasseapperatet - og dermed undrager sig moms ? Så bed om en bon.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-10-01 00:50

Nu har jeg ikke testet om det virker - men det var noget i den retning jeg
mente.

Når jeg bruger begrebet tunnel så er det fordi man bruger en fil til at
kanalisere en anden fil igennem. Deraf begrebet "tunnel"

Tony