Problem i SQL sætning
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 18-10-01 15:11

Hej

Hvorfor virker denne SQL sætning ikke ?

strSQL ="SELECT * FROM arrangement where DATEPART('m', fradato) =
Month(Date)"
Set rs=conn.Execute(strSQL)

Dataforbindelsen og udskriften af en virker, SQL sætningen virker også hvis
der står :

strSQL ="SELECT * FROM arrangement where DATEPART('m', fradato) = 10"
Set rs=conn.Execute(strSQL)

eller

strSQL ="SELECT * FROM arrangement where DATEPART('m', fradato) = '10' "
Set rs=conn.Execute(strSQL)

Jeg kan ikke se hvad der er galt, men der kommer ikke noget output i
recordsættet ved den første
--
Hilsen AHJ

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-10-01 15:20

"Anders Holm Jensen" <ahjmw@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvorfor virker denne SQL sætning ikke ?
>
> strSQL ="SELECT * FROM arrangement where DATEPART('m', fradato) =
> Month(Date)"

Hvad sker der hvis du bruger den her
SELECT Month(Date) As SomeMonth

Prøv evt
SELECT Month(Date()) As SomeMonth

Jeg går ud fra at det er Access vi snakker om?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Henrik Ankersen

Dato : 19-10-01 11:46

Tak det virker fint