Lageringsmedia
Fra : Jørgen

Dato : 18-10-01 14:02

Jeg har tænkt mig at købe en tape ? (rekorder)
til løbene at lager filer og programmer, og når der er tilstrækkeligt til at
fylde en hel cd'er,
så vil jeg brænde det på en cd'er.

Jeg har cd brænder.

Jeg ved ikke hvad den heder, kan man stadigvæk købe
dem, og er de gode ? eller har i andre forslag.

p.s. Hvad skal man være opmærksom på ved køb af
video kameraer (optager) med enkel billeder, som kan tilslutte e pc'er.

på forhånd tak

Hilsen Jørgen Bodholdt

Fra : Brian

Dato : 18-10-01 14:45

"Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har tænkt mig at købe en tape ? (rekorder)
> til løbene at lager filer og programmer, og når der er tilstrækkeligt til
> [...]

Det vil ikke kunne betale sig, medmindre du lige finde en brugt tapestation

> Jeg har cd brænder.
>
> Jeg ved ikke hvad den heder, kan man stadigvæk købe
> dem, og er de gode ? eller har i andre forslag.

Nu skriver du ikke hvilken cd-brænder du har, hvis det ikke er en RW så køb
sådan en i stedet.
Så kan du løbende lægge filer på og når den er fuld brænde en alm. CD og
slette RW'en

> p.s. Hvad skal man være opmærksom på ved køb af
> video kameraer (optager) med enkel billeder, som kan tilslutte e pc'er.

Om det er kabeltilslutning (USB/Firewire) eller et eller andet flashkort til
at overføre billederne med.
Du skal jo have de rigtige porte eller kortlæsere.

Opløsningen er heller ikke så høj på et videokamera i forhold til et
digitalkamera.

Brian

Fra : Peter Dahl

Dato : 18-10-01 17:42

"Brian" <brian@alpha-line.com> skrev i en meddelelse

> "Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> at
>
> Det vil ikke kunne betale sig, medmindre du lige finde en brugt
tapestation

Jeg ville overveje en større (og sikkert hurtigere) harddisk, meget
hurtigere og billigere. jeg har selv oprettet en mappe på skrivebordet, der
hedder brænding, som jeg så fylder op, og tømmer/brænder ved lejlighed.

Peter

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-10-01 18:42

"Peter Dahl" <P_Dahl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> hedder brænding, som jeg så fylder op, og tømmer/brænder ved lejlighed.

Der er altså det der hedder multisession!
Du kan sagtens brænde en cd løbende af flere gange.
Det kun musik, du skal brænde i et hug for at kunne spille den på andre
cdafspillere.
Du vælger blot multisession i dit brænderprogram, og fylder på cd'en indtil,
den er fyldt op!
Lettere og billigere kan det da ikke være.
Det eneste det kræver, er at du holder lidt styr på dine cd'er

Best Regards

Jesper

Fra : Jørgen

Dato : 19-10-01 07:18

Tak for svarene.
Jeg vælger at brænde, (for problemet var at når ens pc'er går ned og
man bliver nød til at formater den igen, er ens programmer m.m. pist væk.)

forsat god dag hilsen Jørgen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-10-01 11:42

> Tak for svarene.
> Jeg vælger at brænde, (for problemet var at når ens pc'er går ned og
> man bliver nød til at formater den igen, er ens programmer m.m. pist væk.)
>
> forsat god dag hilsen Jørgen

Nu regner jeg ikke med, at din pc går ned hver anden dag og skal formateres,
men jeg vil anbefale, at du, næste gang maskinen skal ned og ligge, vælger
F-disk i stedet og deler din harddisc op i 3 partioner (virtuelle harddisks)
1.drev er C: Sysvol (kun til Windows og exploxer og hvad der ellers kræver
at ligge direkte i roden af winbiblioteket) 2. drev er D: Appvol (Drevet her
er alene til dine programmer) 3. drev er E: Datavol. (Her gemmer du dine
breve, mp3filer, billeder og andet som du eller andre har lavet.
Afsæt ca. 5 Gb til C: Sysvol. Det er mere end rigeligt til at sikre, at
windows 9x ikke sander til lige med det samme. Resten af diskspacet fordeler
som du lyster mellem D og E. Bruger du mange progs., bør du naturligvis lave
god plads til det, men ellers bør E: Datavol være størst (specielt, hvis du
ynder at fylde mp3- og avi-filer på din harddisk..
Hvis du nu stukturerer dine biblioteker. Eks. E: musik --> N --> Nasal
Hammers --> Screaming Strings --> Bloody Nosebleeder
Vil du få et rodsystem, hvor alting er let at finde og let at overskue.
Samtidig opnår du den store fordel, at skal din styresytem i gulvet, kan du
nøjes med formatere Cdrevet.
Du skal ganske vist afinstallere de fleste programmer og geninstallere dem
igen, for at få skrevet nye stier ind i windows. Men de er ikke væk, og dit
datadrev er helt urørt!
Gem de downloadede programmers exe.filer i et separat bibliotek eks.
exefil --> fotoedit --> jasc --> psp og
exefil --> internet --> Download acc. --> DAP
Så kan du altid finde dem igen.
Det er stadig meget klogt at brænde kopier ud på cdrom!

Best regards

Jesper

Fra : Peter Jespersen

Dato : 19-10-01 20:20

On Fri, 19 Oct 2001 08:18:06 +0200, J rgen wrote:

>Tak for svarene.
>Jeg vælger at brænde, (for problemet var at når ens pc'er går ned og
>man bliver nød til at formater den igen, er ens programmer m.m. pist væk.)

Heh!
Husk at for hver session man ligger på en CD ryger der 21Mb til
administration....

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
// Of course it worked. Don't act so surprised.