Drop down menu
Fra : Solo

Dato : 18-10-01 13:29

Jeg vil gerne have en drop down til at ændre inholdet i 2 frames.

Jeg har lavet et script som bruger inholdet af value (value="xx.htm"), men
kan det lade sig gøre at sende flere værdier med, evt til et andet script ?

--
Venlig hilsen / Regards

Lars Sørensen

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 18-10-01 15:02

"Solo" <solo.dk@mail1.stofanet.dk> skrev:
> Jeg vil gerne have en drop down til at ændre inholdet i 2 frames.
> Jeg har lavet et script som bruger inholdet af value (value="xx.htm"), men
> kan det lade sig gøre at sende flere værdier med, evt til et andet script ?

Hvis du indsætter nedenstående script i <head>'en på det dokument hvor
du har din <select>-boks, skal du bare angive dine values sådan her:

<select onchange="skift(this.value);">
<option value="side1.htm">side 1
<option value="side2.htm,side3.htm">side 2, side 3
<option value="../forside.htm,side2.htm">forsiden, side 2
</select>

Og i scriptet skal du lige rette nummeret på de rammer hvor siderne skal vises.
Nummeret finder du ved at kigge i dit <frameset> og tælle rammerne fra 0 (nul)
ovenfra og nedefter.
<script>
function skift(urL){
if(urL.indexOf(',')!=-1){
parent.frames[1].location.href=urL.substring(0,urL.search(','));
parent.frames[2].location.href=urL.substring(urL.search(',')+1,urL.length+1);
}
else parent.frames[2].location.href=urL;
}
</script>

Jeg testede scriptet i frames[0] (hvor select-boksen også sad).

held og lykke
morten
jyden på øbro