Fetchmail problem
Fra : Martin Schultz

Dato : 18-10-01 11:51

Jeg bruger fetchmail -k til at hente min post således at jeg også kan
hente den på en anden maskine jeg har. Nu er min problem bare at hvis der
er nogen email som jeg tidligere har hentet bliver den ved med at hente
dem hver gang jeg chekker post.

Kan man ikke få fetchmail -k til kun at hente ny post?

Fra : Kim Petersen

Dato : 18-10-01 12:15

"Martin Schultz" <me@privacy.net> writes:

> [...]
> dem hver gang jeg chekker post.
>
> Kan man ikke få fetchmail -k til kun at hente ny post?

Det burde den egentlig også, med mindre du i din .fetchmailrc har keyword
fetchall sat (eller på kommandolinien også bruger -a). [bemærk, at med min-
dre du har tænkt dig, at have alt din mail liggende hos din ISP (hvilket
de kan blive ret sure over, efter et stykke tid), så skal du på mindst en
af maskinerne have fetchall (-a) sat.]

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-10-01 17:16

"Martin Schultz" <me@privacy.net> wrote:

>Kan man ikke få fetchmail -k til kun at hente ny post?

Får fetchmail at vide af mailserveren, at noget af posten er gammel?

Ellers kan fetchmail jo ikke vide det. Prøv at telnette til
mailserveren og se, om den fortæller, at nogle af dens mails er
ulæste.

Derudover kører fetchmail-udviklerne en lidt svingende kurs i forsøget
på at få konceptet med at efterlade mails på serveren til at være
kompatibelt med alle POP3-servere.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer