limit af samlet båndbredde og give plads t~
Fra : SoulWalker

Dato : 18-10-01 11:03

er der ikke nogen der kender en metode til at limit den samlede uploade og
download båndbredde så man automatisk kan give plads til acknowledge pakker.
Jeg har hørt at de tit er grunden til at man ikke kan kører up og download
på samme tid så godt. Hvis jeg kunne limit min 1024/256 (128/32) til 100/25
og giver resten til acknowledge pakker, så ville det måske løse problemet en
stor del af vejen??

__________________
from/mvh

Ejvind "SoulWalker" Toft

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 18-10-01 13:25

> [...]
100/25
> og giver resten til acknowledge pakker, så ville det måske løse problemet

Langt de fleste ftp-servere understøtter begræsning af upload - du skal dog
være opmærksom på at dine beregninger er lidt optimistiske, du skal nærmere
regne med max 26 up og du skal bruge ca. 4 til ack pakker. En grænse på
21-22 burde give fuld skrue på download

/Steen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 18-10-01 14:50

In <3bcecad7$1@195.54.87.110>, Steen Holm Pedersen wrote:

> [...]
> nærmere regne med max 26 up og du skal bruge ca. 4 til ack pakker. En
> grænse på 21-22 burde give fuld skrue på download

.... jeg har 256/128 og min ftp er limiteret til 12 kb/s, der er stadig ok
download.

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 19-10-01 07:27

> ... jeg har 256/128 og min ftp er limiteret til 12 kb/s, der er stadig ok
> download.

Når jeg kører fuld skrue ned på min 1024, kræves der ca. 4kb til ack pakker,
du har en 256kbit, dvs. at du skal bruge en 4. del til ack pakker for at
kunne køre fuld skrue på din download. Og eftersom at det svinger imellem
3-4, så kommer du under 1kb i sekundet - hvilket der er plads til på din
linie. Hurtigere linie = flere ack pakker (selvom man sætter sit tcp/ip
vindue op)

/Steen

Fra : SoulWalker

Dato : 18-10-01 19:55

"Steen Holm Pedersen" <shp@_works_at_dsias.dk> wrote in message
> [...]
nærmere
> regne med max 26 up og du skal bruge ca. 4 til ack pakker. En grænse på

=========
jeg tænker nu ikke så meget kun på ftp. Det kan jeg sagtens gøre. Det er
mere hele internettet generelt jeg er interesseret i.

soulwalker