hvor finder jeg den billigste farveprinter~
Fra : rh

Dato : 18-10-01 09:17

..... ?!

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-10-01 09:27

"rh" <div@hollensted.dk> skrev i en meddelelse
news:3bce8fc1$0$42075$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> .... ?!

Stort set overalt!
Alle printere er udstyret med parallelport.
Langt færre har også USB-interface.
Du kan få printere til under 400 kroner.
Vælg dog en printer med separat sort farve patron og farvepartroner, da
udgiften til print ellers bliver urimeligt høj.
Du kan spare mange penge på at genfylde patronerne.
Til kendte mærker og modeller kan du også købe uorginale patroner og derved
spare penge.
Vælg en printer med min. 600 x600 dpi opløsning.
Vær opmærksom på, at du ikke nødvendigvis har gjort den bedste handel ved at
købe det billigste produkt.
Lort kan såmænd altid købes for dyrt

Best regards

Jesper

Fra : rh

Dato : 18-10-01 10:06

jamen hvor ?

epson er ude med en billig printer -- til under 500,-
men den er med usb.

edbpriser.dk kan jeg ikke se hvad der har hvad....

men så billige printer kan jeg ikke finde.

/RH

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-10-01 11:01

> [...]
> men den er med usb.
>
> edbpriser.dk kan jeg ikke se hvad der har hvad....
>
> men så billige printer kan jeg ikke finde.

Epson's billigste printer fåes både som USBprinter og med parallelport. Den
hedder henholdsvis Stylus printer 480 og 480SXU.
En printer kan udmærket godt have både USB og parallelport!
Jeg ved ikke, om du kan spare 20-30 kroner ved at gå et bestemt sted hen og
handle, men bilige printere kan du købe overalt lige fra Aldi over Brugsen,
Føtex, Bilka, Electric City mfl.til din lokale computerforretning.
Du bør iøvrigt have et godt øje til udskriftsprisen!
Canon printere har et godt forhold her, men kritiseres ofte for
udskriftskvaliteten.
Jeg synes nu, den er til at leve med. Canons blækpatroner er også meget
lette at genfylde, og da de ikke indeholder dyser, slides de ikke.(De kan
genfyldes rigtig mange gange
Definer hellere, hvor meget du vil ofre på en printer.
Vælg den printer, du gerne vil have.
Benyt producenternes hjemmesider for at finde evt spec.
og se så efter, hvor du kan få den billigst!
Bemærk dagligvareforretninger er ikke tilmeldt Edbpriser.dk

Best regards

Jesper

Fra : Morten B

Dato : 18-10-01 19:13

> Bemærk dagligvareforretninger er ikke tilmeldt Edbpriser.dk

Føtex og måske andre kan findes på www.pricerunner.dk!

/Morten

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 18-10-01 11:37

Billige printere bruger alt for meget blæk, så bruger du blot din printer
jævnligt, så vil det hurtigt kunne betale sig for dig at købe en god og
blæksparsom printer til 2000,-.

De billige printer larmer, er langsomme og ikke specielt gode.

En god allround printer som er skide god og sparer på blækket er fx. en
Canon S-600 til 1995,- inkl. blæk, men eksl. kabel.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : JOH

Dato : 18-10-01 13:06

"rh" <div@hollensted.dk> wrote in message
> .... ?!

Jeg har haft forskellige blækprintere (Canon, HP 950, Epson SC680)
Fælles for dem har været, at blæk koster ca. 300 Kr. for sort og 350 Kr. for
farve, og at de æder uhæmmet mere blæk end økonomien bryder sig om.

Nu har jeg så en Epson SC 680 købt i Elektronic World til Dkk 999.-
Den skriver utroligt pænt og kan printe billeder i fotokvalitet under
forudsætning af at der benyttes rigtigt high-gloss papir.
Desværre koster blækket jo en bondegår med besætning, hvorfor jeg har købt
et refill sæt med kanyler og sort + 3 farver. (300 Kr. nok til 5 x refill)
Derudover er Epson printere af nyere dato udstyret med en chip på patronerne
som registrer blækforbruget. Derfor skal der købes et stykke software der
resetter denne chip. (125 kr.)
Printerdyser er ikke integreret i blækcontaineren! derfor let at refill'e

Bare en ide - muligvis er andre mærker mere refill venlige?

Fra : Morten B

Dato : 18-10-01 19:12

"rh" <div@hollensted.dk> wrote in message

Jeg købte for et par måneder siden en Canon BJC 2100.
Det var ikke den billigste printer i anskaffelse (ca. 700kr), men jeg købte
den af en meget god grund. En ny s/h blækpatron koster kun 35 og en
farvepatron koster kun 99kr.
Folk der har blækprintere kan sikkert nikke genkendende til at at give
200-400kr for en blækpatron!

Det er ikke altid at den printer med den laveste pris i butikken der er den
billigste i længden!

/Morten

Fra : Morten B

Dato : 18-10-01 20:21

"Morten B" <mortenb@FJERNEStrashcan.dk> wrote in message
> En ny s/h blækpatron koster kun 35 og en
> farvepatron koster kun 99kr.

Øv. Jeg sidder og skal til at bestille et par nye blækpatroner da jeg lige
har sat den sidste i, og opdager nu at patronerne er steget til hhv. 50kr
for en sort og 129kr for en farve.

/Morten

Fra : -=Madsen=-

Dato : 18-10-01 20:57