Garnfiskeri
Fra : Erik Munck

Dato : 14-12-00 15:25

Vi vil som alle fiskere, der fisker af lyst og uanset redskabstype, blande
os i debatten, specielt hvis den køres usagligt og konstant, feks. Niels
Ebbesens utallige indlæg mod alle der ikke synes som han gør. Der er mange
fritidsfiskere der forsøger sig med saglige indlæg, men bliver konstant mødt
med en ensidig klage fra visse personer. Vi ønsker ikke at afskaffe
stangfiskeri/trolling el. en hvilken form for fiskeri overhovedet, jeg mener
at der er plads til alle og det er dette der skal diskuteres.

Muncken - fritidsfisker / stangfisker ( fra før NE blev undfanget ).

Fra : John Hewalo

Dato : 14-12-00 15:49

On Thu, 14 Dec 2000 14:24:35 GMT, "Erik Munck"
<erik.munck@get2net.dk> wrote:

>Vi vil som alle fiskere, der fisker af lyst og uanset redskabstype, blande
>os i debatten,

Naturligvis, det er det vi har gruppen til.
--
Venlig hilsen
John

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-12-00 18:21

John Hewalo wrote:

> Naturligvis, det er det vi har gruppen til.

Det er off-topic at debattere, hvad denne gruppe skal bruges til, her i
lystfisker gruppen, debat om hvilke emner gruppen bør indeholde, bør kun
foregå i news:dk.admin.

Jeg skal derfor henstille til, at du ophører med at poste off-topic i
lystfisker gruppen.

Læs denne gruppe's fundats og m.m. om korrekt anvendelse af UseNet på
flg. URL: http://www.usenet.dk

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-12-00 18:10

Erik Munck wrote:

> Vi vil som alle fiskere, der fisker af lyst og uanset redskabstype, blande
> os i debatten, specielt hvis den køres usagligt og konstant, ...klip.....

Du er velkommen til at debattere lystfiskeri i denne gruppe, men hvad
angår emner der konkret relaterer til fritidsfiskeriet, så skal du bruge
news:dk.fritid - da denne gruppe i.h.t. fundatsen er forbehold emnet lystfiskeri.

X-FUT til news:dk.admin.netikette

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : N/A

Dato : 15-12-00 14:54

Fra : John Hewalo

Dato : 15-12-00 14:54

On Thu, 14 Dec 2000 17:12:30 GMT, "Guster D" <mfdahm@hotmail.com>
wrote:

>"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

>Du FUT'er og FUT'er

joh, men hvem tager sig dog af den mands mærkværdigheder mere?

>Prøv lige at slappe lidt af.

det bliver nok svært, vi er jo blevet lovet strid, kævl og
ballade.

Ebbesens fundats/netikettehysteri er jo også en total kovending,
i forhold til den optræden som han er berømt/berygtet for her i
denne ng, så han er ikke nem at tage alvorlig.

>Det er efterhånden ved at blive ret pinligt på dk.admin.netikettn
>!!!

Hvis der kan siges noget godt om den nuværende situation, er det
at adminfolkene nu ved selvsyn kan se hvem ballademagerne er.

Fra : Erik Thorsen

Dato : 15-12-00 15:39

"John Hewalo" <john.hewalo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Venlig hilsen
> John
> Intet er umuligt for den som ikke selv skal gøre det!

Dit indlæg er aldeles off-topic i denne gruppe.
X-fut til dk.admin.netikette, hvor svar på dette indlæg bør havne.
hilsen erik thorsen

Fra : N/A

Dato : 16-12-00 09:59

Fra : N/A

Dato : 16-12-00 09:59

Fra : Brian Jensen

Dato : 16-12-00 09:59

Skal vi ikke prøve om vi kan debattere lystfiskeri/fritidsfiskeri
på et sobert og sagligt niveau?
Jeg vil nemlig gerne have nogle svar på dette indlæg:

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev i dk.admin.netikette

Klip [...]
>Problemet er bare, at sådan ser og opfatter fritidsfiskerne ikke sig
>selv, hovedparten af fritidsfiskerne er organiseret under Dansk
>Amatørfiskerforening, og hvis du går ind på Dansk Amatørfiskerforening's
>hjemmeside http://www.dansk-amatoerfiskerforening.dk

Tak, den kendte jeg ikke, men jeg kigger lige.

>- så er det første der møder dig, med store røde bogstaver:

Her er de nu grønne, men pyt.

> - Omsætningsforbudet bør ophæves

Hov? - Hvis man sælger fangsten er det jo ikke længere
amatørfiskeri eller er det bare mig?
Kan fritidsfiskerne forklare dette ( i mine øjne) modstridende
forhold?

> - Igen ret til at fiske med 6 garn

6 garn? - Er _amatør_fiskeriet virkelig så dårligt at det er
nødvendigt at bruge så mange garn blot for at kunne få fisk på
bordet hver dag morgen middag og aften?
Personligt er jeg godt tilfreds med fisk på bordet 3-4 gange pr
måned, men smag og behag er jo forskellig.

> - Ret til at sejle med de fangstredskaber man ønsker

Her mangler jeg nogle oplysninger: Hvilke redskaber sigtes der
til, og hvorfor må de evt ikke medbringes/anvendes?

> - Regulering af skarv og sæler

Dette kan jeg forstå og til dels tilslutte mig.
Skarven er imo et skadedyr. Men jeg finder det moralsk forkert at
udrydde fuglen bl.a. fordi den jo ikke udgør en livstrussel mod
mennesker som f.eks. malariamyg m.fl.

Sælerne generer ikke mig, og jeg synes dyret har ligeså stor ret
til at være her som os andre. Men jeg kan godt forstå at
garn-fiskerne ikke bryder sig om at få deres fangster og
fanstredskaber ødelagt af disse dyr. Er der ingen måde hvorpå
sælerne kan holdes væk fra fangstredskaberne?

> - Flere penge til udsætning af åleyngel

Imo ikke noget problem - jeg er sikker på at såfremt
fritidsfiskerne selv vil 'spytte i bøssen' til dette arbejde
skulle man vel kunne finde ud af noget fornuftigt?

> - 100-meter fredningsbæltet langs kysten bør ophæves

Hvorfor - er fiskeriet ikke godt nok 100 meter fra kysten?

>Og det er derfor kan fritidsfisker-emner aldrig blive on-topic i
>news:dk.fritid.lystfiskeri, og de er muligvis også off-topic
>news:dk.fritid - de skal nok se sig om efter en erhvers-gruppe, af en
>eller anden slags.

De amatør/fritidsfiskere som har tænkt sig at leve af fiskeriet
har jeg svært ved at betragte som amatører, så hvad det angår vil
jeg give dig ret.

Men der er vel også fritidsfiskere som kun fisker til eget
forbrug på middagsbordet?

>Jeg X-FUT'er til news:dk.admin

Som du ser valgte jeg i stedet at besvare indlægget direkte her i
dk.fritid.lystfiskeri - jeg håber at vi kan få en sober og saglig
debat.
--
Mvh Brian Jensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-12-00 12:51

Brian Jensen wrote:

> De amatør/fritidsfiskere som har tænkt sig at leve af fiskeriet
> har jeg svært ved at betragte som amatører, så hvad det angår vil
> jeg give dig ret.

Nogen vil måske bare supplere studiestøtten medens de går på auc..,
efterlønen, arbejdsløhedsunderstøttelsen eller folkepensionen - men det
korte af det lange er, at der ønskes et økonomisk afkast fra fiskeriet.

- ellers er vi 100% enige...!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen