Problemer under spil
Fra : Allan Nielsen

Dato : 17-10-01 20:33

Min computer fryser rimelig tit under spil, og nogle gange genstarter den
bare. Hvad kan det skyldes`??? for lille en køler??

Det er en AMD Athlon 550 Mhz på et Asus K7T bundkort (mener jeg)
køleren er en noname, med 2 blæsere. IKKE kvalitet!

Skal jeg overveje at investere i en Silverado??? Jeg har ogå planer om at
den skal opgraderes i nærmeste fremtid, så der har jeg jo også mulighed for
at bruge silveradoen

Mvh Allan

Fra : [TBC]Franke

Dato : 19-10-01 14:29

Problemet kan også ligge i dit grafikkort, hvis dette bliver for varmt under
spil.
Dette vil typisk være årsagen, hvis det er 3D krævende spil der spilles. Du
kan evt. prøve at mærke på grafikkortet, når den genstarter eller fryser.

Dette er helt afhængigt af grafikkort mærke / type og hvor tæt det sidder i
kabinettet.

Fra : Jakob Mortensen

Dato : 21-10-01 18:59

Endvidere så kan problemet skyldes at grafikkortet deler en IRQ med en anden
enhed, dit OS eller simpelthen "dårlige Ram-blokke".

Men for at holde fast i grafikkortet, så prøv at arbejde med din bios i
"fail-safe" mode. (Hvis du ikke ved hvad du roder med, så lad være!)
Det kan tænkes, at en AGP-setting er sat for højt eller forkert, hvorfor det
giver anledning til fejl.
Hvis ovenforstående lykkedes og det så kører stabilt, kan du efterfølgende
prøve dig frem med at ændre evt. dine bios-settings trin for trin indtil at
fejlen opstår på ny.