Batteriskift
Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 17-10-01 19:43

Hey, min aldrende faders ældrere bundkort er løbet tør for batteri, og jeg
er selvfølgelig sat til at skifte det.

Det er et Pentium 430VX, EIDE/fast ctrl. green, 256 KB PB cache - og der
sidder en AMD K5 133 mhz processor i(ingen vitser, tak)..

Han har fået leveret et forvokset "ur-batteri" som jeg absolut ikke kan
finde magen til inde på bundkortet.. Kan jeg få et godt bud på hvor sådan et
kan sidde, jeg har kigget med lys og lygte,, også bagpå - intet!

Tak på forhånd!

Rune

Fra : Anders Kjær

Dato : 18-10-01 06:32

Hej Rune

Batteriet er enten, som du beskriver det, et forvokset urbatteri (eller et
standard Swatch , eller et cylindrisk batteri der via et par ledninger
er tilsluttet mb'et.

Anders

Fra : Mogens

Dato : 18-10-01 06:43

On Wed, 17 Oct 2001 20:42:46 +0200, "Rune Bjerregaard"
> [...]

>finde magen til inde på bundkortet.. Kan jeg få et godt bud på hvor sådan et
>kan sidde, jeg har kigget med lys og lygte,, også bagpå - intet!

Hej

Det er altså svært at svare uden det præcise mærke og model
på bundkortet. 430VX er bundkortets chipset og er brugt på
mange forskellige bundkort.

Mvh Mogens