Aldi harddisk
Fra : René Jensen

Dato : 17-10-01 19:41

Nogle af Jer NG-læsere har måske fulgt med i debatten, og køb af en
hardware i supermarkedskæder. Indlægget, som startede hele debatten blev
skrevet af Bo og posteret mandag d. 15. oktober, som egentligt bare
gerne ville have svar på et simpelt spørgsmål: Om den harddisk, som Aldi
havde på tilbud i dag onsdag d. 17. oktober, var noget værd eller ej.
Debatten tog eller om sig, da en vis Hans Pedersen posteret sit indlæg.
Jeg vil ikke komme nærmere ind på indlæggets indhold, men det korte og
det lange er at jeg besluttede mig for at postere et indlæg omkring den
harddisk, som åbentbart blev gjort til genstand for stor debat.

"Aldi harddisken" er en Seagate Barracuda ATA IV (model nr. ST340016A),
jeg har selv lige gjort harddisken klar til brug, og for mig står det
stadig som et godt tilbud, så skulle andre have tanker om at købe den
såkaldte "Aldi harddisk", så kan jeg kun varmt anbefalde det. -Se evt.
nedenstående link:

http://www.seagate.com/cda/products/discsales/marketing/detail/0,1121,384,00.html

Med "Aldi harddisken" medfølger en opstart-diskette, en CD-ROM med
brugervejledning bl.a. på dansk, en tynd installationsguide bl.a. på
dansk, et ATA100 kabel samt et 5.25" til 3.5" monteringskit.
Så det eneste lille minus er vel kun at der ikke også medfølger 8 skruer
til harddisken, men da jeg havde et par ekstra liggende, så gjorde det
nu ikke så meget.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-10-01 20:13

"René Jensen" <rene.jensen@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stadig som et godt tilbud, så skulle andre have tanker om at købe den
> såkaldte "Aldi harddisk", så kan jeg kun varmt anbefalde det. -Se evt.

Fint konstruktivt indlæg - hvis ikke jeg allerede havde den diskplads jeg
har brug for, så ville jeg købe sådan en disk

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 17-10-01 21:59

On Wed, 17 Oct 2001 20:41:09 +0200, René Jensen <rene.jensen@city.dk>
wrote:

>"Aldi harddisken" er en Seagate Barracuda ATA IV (model nr. ST340016A),

Er det tilfældigvis denne her, der er tale om:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374628021

Og for lige at supplere Renés resume, hvor han direkte nævner mine
indlæg, så er det at jeg ikke kan forstå, men naturligvis sagtens
respektere, at folk køber hardware i en dagligvarebutik til en dyrere
pris end hvad man kan købe den til i en rigtig computerbutik. Ikke for
at starte en ny debat, for man kan da bare fortsætte i tråden, der
starter med Message-ID <iHGy7.1185$5v1.153279@news010.worldonline.dk>

Hans Pedersen
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 18-10-01 09:32

Efter at dømme på Renés indlæg var det en retail udgave han havde købt, dvs.
inkl. kabel og monteringskit, og for det meste når man køber hos sin lokale
"hardwarepusher", er det uden kabel og montaringskit, så syntes jeg faktisk
prisen er ok.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær