SCSI Controller Adaptec AHA-2944UW ?
Fra : -=Madsen=-

Dato : 17-10-01 15:53

Hej NG.

Så lige efter brugt Scsi kort i den blå avis, Hvad menes der med "Kun
t.differential drev ?" Hvad betyder det ?, kan de ikke bruges til en alm
50-pin Scsi brænder ?

efter hvad jeg har erfaret har de 2 Adaptec Scsi kort
"internal 50-pin connector, an internal 68-pin connector, and an external
68-pin High-Density connector"

Annonce 1

SCSI Controller, Adaptec 2944W Differential SCSI PCI Controller. Kun
t.differential drev ! Lyngby

Annonce 2
SCSI Controller, Adaptec AHA-2944UW PCI controller, differential SCSI,
40MB/s, op t.15 enh., Bulk m.manual

Fra : DWM

Dato : 17-10-01 19:47

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
> Så lige efter brugt Scsi kort i den blå avis, Hvad menes der med "Kun
> t.differential drev ?" Hvad betyder det ?, kan de ikke bruges til en alm
> 50-pin Scsi brænder ?

Single-ended and differential are two methods of placing SCSI signals
on the cabling. Single-ended uses one wire driven against ground and the signal
is the voltage difference between that wire and ground. The differential interface
drives two wires. The signal is the voltage difference between the two wires.
Single-ended and differential are not directly compatible. (It should be noted
that HVD and LVD are also not directly compatible). They can be interconnected
by the use of a SCSI expander called a Single-ended to Differential Converter.
Single-ended cable lengths are 6 to 1.5 meters (20 to 5 ft), decreasing with
increasing data throughput, while differential (HVD and LVD) offers cable
lengths to 25 meters (82 ft), regardless of the speed of the bus.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Peter Pan

Dato : 17-10-01 20:11

"DWM" <no.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse

> [...]
> increasing data throughput, while differential (HVD and LVD) offers cable
> lengths to 25 meters (82 ft), regardless of the speed of the bus.

Tjae, det forklarer jo Diffenrential. Så er der bare tilbage at sige at 2944
er en HVD controller.

Og iøvrigt er det kun HVD der kan køre op til 25 meter..... LVD her en lidt
kortere max længde.

Der findes ikke ret meget SCSI udstyr der bruger HVD. Hovedsagelig størrer
båndrobotter og andet backup udstyr som kører externt. Det bruges aldrig
internt.

Iøvrigt, når du copy'n'paster, så husk lige at skrive kilden.

Mvh
Anders

Fra : DWM

Dato : 17-10-01 22:22

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse news:9qkkmb$ksh$1@sunsite.dk...
> Iøvrigt, når du copy'n'paster, så husk lige at skrive kilden.

Kan ikke lige se hvad pointen skulle være med det.
Kilden = En tekst fil på min PC heh