Ny rideklub - tilskud?
Fra : ca

Dato : 17-10-01 14:49

Hej alle.

Jeg er med i en gruppe, som skal til at starte en rideklub. Vi har fået
papirer som fortæller hvordan man skal starte sådanne en. Det eneste jeg
mangler er hvad man kan få i tilskud fra kommunen pr. klubmedlem. Er der
nogle som ved noget om det, samt lidt gode ideér til vedtægter og evt.
udvalg. På forhånd tak til alle de flinke svarrer.

Hilsen Lotte

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 18-10-01 14:31

Hej Lotte
Reglerne for tilskud finder du i Lov om folkeoplysning mv, som blev
revideret sidste år. Spørg dit bibliotek. Du skal også have fat i din
kommunes Folkeoplysningsudvalg, det er dem som bevilger, og det er lidt
indviklet alt efter medlemmernes alder. Man får mest til børn. Man kan også
få støtte til ridehallen og en evt. rytterstue, men ikke til stalden.
I vores rideklub har vi en bestyrelse og et stævneudvag og et bladudvalg.
Men man kan også have et aktivitetsudvalg og et juniorudvalg.Det er også
fint med nogle, som måske specielt kan tage sig af et evt. cafeteria, der
kan hentes mange penge ind der ved stævner o.a. En støtteforening er også en
rigtig god ide. De kan arrangere loppemarkeder og sælge reklameskilte, som
kan betale for heste og den slags. I vores klubblad har vi også annoncer,
som betaler bladets drift. Jeg har hørt, at man skal være mindst 100
medlemmer for at kunne overleve, og det skal nok passe. Man bliver bestemt
ikke rig af at drive en rideklub! Er der andre rideklubber i jeres områder,
for så tror jeg faktisk, man får mere ud af at gå ind der og gøre dem rigtig
gode og store fremfor at sprede de få midler, som er til rådighed. Jeg har
hørt om kommuner, som nægter at yde til nye klubber, fordi pengene simpelhen
ikke er der. Men held og lykke under alle omstændigheder.

venlig hilsen fra
Elisabeth.

Fra : ca

Dato : 23-10-01 15:01

Hej Elisabeth

Tusinde tak for dit flotte svar. Det er svært med alle de regler, men du har
givet et skub fremad.

Tak.

Hilsen Lotte