noget skidt!!
Fra : Rikard Jensen

Dato : 17-10-01 12:26

Jeg hentede mit havgrej forleden fra en kammerat der havde lånt det.
Mine øjne faldt straks på en fuldt tilrigget stang med forfang, pirk og det
hele. Intet var blevet skyllet af i ferskvand efter turen, hvilket resulterede
i rust på krogene, og ikke mindst: Mit ellers lækre penn 310 GTI havde fået en
ubehagelig blågrøn farve på det forkromede. Jern ruster, og det samme gør
chrom, hvis det ikke behandles ordentligt.

Mit spørgsmål: Er der nogen der har en metode til at fjerne disse afleringer af
kromoxid og nikkeloxid?

Syre kan sagtens gøre det, men næppe uden at skade den intakte forkromning.

mvh

Rikard Jensen

--
Posted from stassen.k-net.dtu.dk [130.225.71.227]

Fra : Claus H Poulsen

Dato : 17-10-01 14:10

Hejsa Rikard

Du kan prøve med " BRASO " ( det man bruger til kobber ) der er lidt
slibemiddel i, enten på lidt vat eller på en vatpind.
jeg har selv brugt det på et ABU 6600 som havde ligget for længe uden at
blive skyllet det er godt nok lavet i alu men det virkede

Hilsen Claus

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 17-10-01 19:53

Autosol "Chrom glans"!
Det er en tupe m. creme, fås på tanken. Ret effektivt, men ødelægger
sandsynligvis linen så pas på.
MVH Niels